لزوم بهره‌گیری از جوانان جهت انتقال مفاهیم دفاع مقدس
کد خبر: 3881057
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳

لزوم بهره‌گیری از جوانان جهت انتقال مفاهیم دفاع مقدس

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: پیشکسوتان باید برای انتقال تجربیات خود به جوانان نیز اهتمام داشته باشند و جوانان را برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به زبان امروزی به کارگیری کنند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از ستاد کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) استان مرکزی سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی عصر روز گذشته، چهارم اسفند در بیست‌و‌یکمین نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان گفت: برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی یک فرصت مناسب برای ما ایجاد کرد تا بتوانیم عملکرد استان را در دفاع مقدس به طور ویژه تبیین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه از سال ۹۳ اقدامات ویژه جهت تبیین عملکرد استان در دفاع مقدس انجام شده است، عنوان کرد: نیاز است این کار ادامه پیدا کند و با ابتکار و خلاقیت ویژه برای جوانان بازگو شود.

کریمی با اشاره به شکل‌گیری کارگروه‌های مختلف ذیل کنگره شهدا طی ۵ سال گذشته تصریح کرد: کار گروه‌ها با همت و اراده افرادی دغدغه‌مند و دلسوز شکل گرفت که توانستند عملکرد استان مرکزی را دوباره بازخوانی کنند و الحمدلله به دستاوردهای مناسبی هم رسیدیم. همچنین ۹ کارگروه برای ادامه کار به ساختار و سازمان ویژه دست یافته‌اند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با اشاره به برگزاری اجلاسیه‌های تخصصی در راستای کار تبیین عملکرد استان مرکزی در دفاع مقدس، گفت: بسیاری از کارها ذیل اجلاسیه‌ها انجام شد به شکلی که تنها بیش از یکهزار کار فرهنگی و بسیاری از فعالیت‌های محرومیت‌زدایی را در ذیل اجلاسیه‌ها انجام دادیم.

وی در ادامه به برنامه‌های گام دوم کنگره پرداخت و عنوان کرد: در نظر داریم علاوه‌بر اینکه فعالیت‌های ذیل اجلاسیه‌ها از جمله برنامه‌های محرومیت‌زدایی و فرهنگی متناسب با امام و شهدا را ادامه دهیم، جلسات ستاد عملکرد استان مرکزی در دوران دفاع مقدس را هم با قوت به شکل تخصصی برگزار کنیم.

کریمی دستاوردهای کنگره را برآمده از همت و اراده قوی پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس استان مرکزی دانست و اظهار کرد: عملکرد استان در دفاع مقدس بسیار چشمگیر است و نباید به سادگی از اقدامات استان در دفاع مقدس گذشت و نیاز است همانگونه که رزمندگان تاکنون همراهی کردند، در ادامه نیز این موضوع را تحقق ببخشند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به فرصت مناسب دروس دفاع مقدس در سیستم آموزشی بیان کرد: باید به خوبی از این فرصت استفاده شود و نیاز است در این جهت تمامی رزمندگان و دلسوزان که در امر دفاع مقدس استان نقش داشتند یک کتاب جامع برای آموزش دانش‌آموزان و سایر مقاطع تحصیلی تدوین کنند.

وی تدوین یک کتاب با محتوای دانش‌آموزی آن هم همراه با ابتکار و خلاقیت را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: با این کار می‌توانیم تاثیرگذاری مناسبی در این خصوص برای نوجوانان داشته باشیم. اگر بتوانیم محتوای کتاب را با در نظر گرفتن ۴ سطح مختلف ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و دانشگاهی تدوین کنیم تاثیر گذاری را برای رده‌های سنی مختلف خواهیم داشت.

کریمی احترام و تکریم پیشکسوتان دفاع مقدس را مهم دانست و تصریح کرد: پیشکسوتان باید برای انتقال تجربیات خود به جوانان نیز اهتمام داشته باشند و جوانان را برای انتقال مفاهیم دفاع مقدس به زبان امروزی به کارگیری کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی با ایجاد دوقطبی در جامعه و مطرح کردن حزب و گروه‌های سیاسی به دنبال جداکردن جوانان هستند؛ اینها شگرد دشمن برای از بین بردن شور و اشتیاق آنهاست که باید از آن جلوگیری کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ضمن بیان اینکه فعالیت کنگره در راستای به کارگیری همه گروه ها و سلیقه ها باید سرلوحه کارهایمان قرار گیرد اظهار کرد: آن چیزی که باید در گام دوم به آن اهمیت دهیم بحث محتواسازی است که همه باید برای تهیه آن تلاش کنند؛ چراکه بسترهای مناسبی ایجاد شده که باید از آن ها به درستی استفاده کنیم.

انتهای پیام
captcha