هدایت دنیا به سمت تک قطبی شدن پذیرش اسلام در قرن جدید
کد خبر: 3885821
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱

هدایت دنیا به سمت تک قطبی شدن پذیرش اسلام در قرن جدید

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: در حال حاضر دنیای امریکا و اروپایی قصد دارند قطب‌های اقتصادی را به نفع خود تمام کنند، امریکایی‌ها که از دیرباز تاکنون ادعای پوچ ابرقدرت بودن دارند دنیا را تک قطبی می‌خواهند. قطعا دنیا تک قطبی خواهد شد، اما نه تک قطبی با سیاست امریکایی‌ها، بلکه دنیا به سمت تک قطبی پذیرش اسلام پیش خواهد رفت.

حجت‌الاسلام صفر قربان‌پور، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، در خصوص آخرین نوروز قرن گفت: در آخرین نوروز قرن توجه به تقارن ایام شمسی و قمری بسیار حائز اهمیت است و مردم از این تقارن‌های مبارک نباید به راحتی بگذرند.

وی تصریح کرد: همیشه در جریان گذران عمر باید به تقارن ایام در مناسبت‌ها این دقت را داشته باشیم که امور به اجرای اسباب می‌گذرد، در فرهنگ اسلامی ما به نقل از امام صادق(ع) آمده است«أَبَى اَللَّهُ أَنْ يُجْرِيَ اَلْأَشْيَاءَ إِلاَّ بِأَسْبَابٍ» خداوند کارها را با اسباب و شرایط گذران امور جاری مدیریت می‌کند، امور دنیا براساس معجزه نیست و همه براساس نظم و تدبیر حکیمانه‌ای پیش رفته و دارای اسباب و ابزار مقدرات است.

حجت‌الاسلام قربان‌پور با بیان این نکته که باید همه باور داشته باشیم عالم دنیا عالم اسباب و ابراز است، اظهار کرد: هریک از مخلوقات عالم اعم از انسان‌ها، اجرام و ... مأموریت ذاتی خود را دارا هستند، از این رو گردش ایام نیز یکی از مخلوقات است و قرآن کریم در این خصوص مباحث بسیار ارزشمندی دارد.

گردش ایام قابل توجه بوده و کسی توان برهم زدن ندارد

وی اضافه کرد: گردش ایام و پدیدآمدن روز و شب یکی از موارد بسیار مهم و قابل تأمل است و هچ انسانی توانایی برهم زدن گردش ایام را ندارد و به واسطه گردش روزگار روزها، شب‌ها، ماه‌ها، سال‌ها و قرن‌ها در حال به پایان رسیدن هستند. همه مخلوقات هستی براساس مأموریت تعریف شده وظایف خود را انجام می‌دهند و دارای آثار وضعی هستند و این آثار به ذات انجام می‌شود اما خداوند مقدرات خلقت را به‌گونه‌ای قرا داد تا انسان‌ها با اختیار و توجه این امکان را دارند که در سرنوشت تغییر ایجاد کنند، به طور مثال اگر از خداوند بخواهیم بلا را با دعا، صدقه و انجام کارهای خاص دورکند امکان ذاتی آن وجود دارد و این مهم با نظام خلقت منافات ندارد.

حجت‌الاسلام قربان‌پور با تأکید براینکه امسال باید توجه ویژه به تاریخ قمری و تاریخ شمسی داشته باشیم، اضافه کرد: در ماه‌های گذشته نیز برخی تاریخ‌های قمری و شمسی با یکدیگر تلاقی بسیار عجیبی داشتند که ما انسان‌ها فکر چنین رخداد مهمی را نمی‌کردیم‌.

این مقام مسئول ادامه داد: نوروز 99 دارای مناسبت‌های بسیار خاص قمری است، در آغازین روز سال جاری شهادت هفتمین اختر تابناک امامت و ولایت و در سومین روز عید بزرگ مبعث را پشت سر گذاردیم و پس از عبور از ماه رجب در روزهای نهم تا یازدهم همین ماه میلاد امام حسین(ع)، حضرت عباس(ع) و امام سجاد(ع) را پشت سر خواهیم گذارد.

بهار امسال، بهار در بهارست

وی افزود: بی‌شک دست توانای خداوند در این مقدرات و تلاقی مناسبت‌ها وجود دارد که این مناسبت‌ها بدین شکل در کنار هم قرار گرفتند. بهار امسال بهار در بهارست؛ چراکه در این ایام سه ماه پرخیر و برکت رجب، شعبان و رمضان که از ماه‌های بسیار مهم قمری هستند پی درپی خواهند آمد.

حجت‌الاسلام قربان‌پور با تأکید براینکه تقارن ماه‌های قمری و شمسی برای جامعه ما به ویژه نسل امروز بسیار مؤثراست، اظهار کرد: امروز در شرایط بسیارخاص حمله ویروس کرونا هستیم و نه تنها ایران بلکه بیش از 170 کشور جهان با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کنند، ولی توجه اینکه شیوع این بیماری در فصل نیایش رجب و شعبان رخ داده است بسیار مهم است و رهبر معظم انقلاب نیز برای دوری و محافظت از این بیماری دستورات دینی را توصیه فرمودند که بیان این نکات از سوی ایشان بسیار با اهمیت است.

لزوم مداومت بر قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان توصیه مقام معظم رهبری مبتنی بر قرائت و مداومت بر دعای هفتم صحیفه‌سجادیه را گامی به سوی دوری از یأس و ناامیدی در شرایط فعلی جامعه دانست و ادامه داد: دعای هفتم این کتاب شریف از دیرباز مورد توجه علما و بزرگان دین بوده است و شاید هم مردم آن را می‌خواندند، اما تا زمانیکه ایشان توصیه نفرمودند مردم توجهی به معنای آن نداشته‌اند. این دعا دارای معانی بسیار عمیق و شگرفی است که گویا امام سجاد(ع) این دعا را برای امروز جامعه ما بیان فرمودند.

وی صله رحم را یکی از آداب و سنن بسیار خوب مردم ایران در ایام نوروز دانست و اضافه کرد: شیوع کرونا باعث شد به مردم گوشزد شود در منازل بمانند، ماندن در منازل می‌تواند با عبادت و روزه‌داری همراه باشد، این ایام، ایام استجابت دعاست و همین عامل به آرامش مردم کمک کرده و زمینه بروز آرامش روانی را رقم می‌زند.

فتنه دشمنان به خودشان بازمی‌گردد

حجت‌الاسلام قربان‌پور به شرایط سیاسی و دشمنی آشکاردشمنان در شرایط فعلی نیز اشاره کرد و گفت: دشمنی دشمنان در همه برهه‌های زمانی وجود داشته است‌، اما بسیاری از همین دشمنی‌ها به خودشان باز می‌گردد، در واقع فشار روحی و روانی که به جامعه ما وارد می‌کنند نظیرش را در کشورهای اروپایی و امریکایی درحال مشاهده هستیم.

این مقام مسئول به تفاوت برخورد با بیماری کرونا ویروس در ایران اسلامی با دیگر کشورهای غربی و امریکایی اشاره کرد و افزود: وجه تمایز ایران اسلامی با کشورهای اروپایی و امریکایی این است که کشور ما به واسطه داشتن رهبری عالم، شجاع و دانا و مردمی متدین و با فرهنگ اسلامی به سلاح ایمان و قرآن مسلح است، اگر قرار باشد مسئولان کشورهای اروپایی و ... مردم کشورشان را به آرامش روحی و روانی دعوت کرد آنان را به سمت داروهای شیمیایی، روان گردان و ... هدایت می‌کنند و بی‌شک انجام این اقدامات استرس را بیشتر می‌کند.

تأسی به خدا محدودیت‌های دید و بازدید نوروز را جبران می‌کند

وی در ادامه به عظمت ویژه ماه شعبان‌المعظم و تقارن مناسبت‌های این ماه با ایام نوروز سال 99 اشاره کرد و افزود: درست است که در ایام دید و بازدیدهای نوروز محدود شده است، اما بی‌شک با تأسی بیشتر به خدا و الطاف الهی این محدودیت‌ها جبران می‌شود. وجود این تقارن‌ها و حتی این اتفاقات بی‌مناسبت و بی‌حکمت نیست.

حجت‌الاسلام قربان‌پور تجربه موفق جمهوری اسلامی در نیمه دوم قرن را یکی از با اهمیت‌ترین اتفاقات قرن حاضر دانست و تصریح کرد: بعد از پشت سر گذاشتن 40سالگی انقلاب و ورود به سال چهل‌و‌دوم شاهد بلوغ انقلاب خواهیم بود، البته باید گفت این بلوغ فقط در گذر سنی تعریف نشده و بلوغ فکری، تجهیزاتی و کسب تجربیات موفق را نیز در دل خود جای داده است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی در این قرن و دهه‌های پایانی با تجربه فوق‌العاده اصل انقلاب را به تمام دنیا صادر کرده است، در قرن اخیر در هیچ جای دنیا شاهد نیستیم که حاکمیتی مبنای ولایت‌فقیه داشته باشد، قدرت انقلاب اسلامی تاجایی است که باعث شده بیداری اسلامی در جهان اتفاق بیفتد و برخی از ملل در پی بیداری اسلامی دست به انقلاب زدند که به دلیل عدم حاکمیت درست اسلامی موفق نبودند.

این مقام مسئول بااشاره به حاکمیت غیر دینی دنیای غرب و سکولار برخی از جوامع اسلامی، در خصوص نظام حاکمیتی ایران اسلامی گفت: بسیار جای تأمل و خرسندی دارد ایران با وجود کشورهای اطراف که به نوعی تحت سلطه امریکا هستند به صورت مستقل اهداف اسلامی و آرمان‌های امام راحل را دنبال می‌کند. نظام اسلامی ایران بدون کشورگشایی و تجاوز به حریم دیگر کشورها ارزش‌های قرآنی را به دیگر کشورها صادر کرده است.

باید قدردان زحمات شهید سلیمانی باشیم

قربان‌پور در ادامه سخنان خود یاد و خاطره سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را گرامیداشت و اضافه کرد: باید از تمام زحمات ایشان قدردانی کرد؛ چراکه این شهید با اقدامات و رفتار بسیار حسنه خود روحیه مقاومت و استکبارستیزی را به دنیای اروپا، امریکا و حتی کشورهای اسلامی انتقال داد. ما بدون اینکه خونریزی ایجاد کنیم فرهنگ جمهوری اسلامی را صادر کردیم و امروز حرف جمهوری اسلامی این است که راه رسیدن به پیروزی نهایی ایستادگی است نه توافق و نشستن پشت میز مذاکره.

وی همچنین به بیماری کرونا ویروس هم اشاره کرد و افزود: در دنیایی که همه اذعان دارند این ویروس ناشناخته است نیروهای متعهد و متخصص جمهوری اسلامی بیان کردند در حال ساخت دارو و واکسن بیماری هستند که احتمالا در ماه‌های آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت و این اصل نشان از جرأت کادر درمانی ایران اسلامی دارد.

حجت‌الاسلام قربان‌پور اضافه کرد: در حال حاضر دنیای امریکا و اروپایی قصد دارند قطب‌های اقتصادی را به نفع خود تمام کنند، امریکایی‌ها که ازدیرباز تاکنون ادعای پوچ ابرقدرت بودن دارند دنیا را تک قطبی می‌خواهند، قطعا دنیا تک قطبی خواهد شد، اما نه تک قطبی با سیاست امریکایی‌ها، بلکه دنیا به سمت تک قطبی پذیرش اسلام پیش خواهد رفت.

انتهای پیام
captcha