تشریح فعالیت‌های سپاه روح‌الله استان‌مرکزی در مقابله با کرونا
کد خبر: 3886255
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴

تشریح فعالیت‌های سپاه روح‌الله استان‌مرکزی در مقابله با کرونا

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی اقدامات صورت گرفته این نهاد پس از تشکیل قرارگاه تاکنون در خصوص پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری کرونا را تشریح کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمد گودرزی، معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی امروز، 28 اسفند در جمع خبرنگاران گفت: با شیوع کرونا ویروس در کشور و به تبع آن در استان قرارگاه سپاه روح‌الله از 26 بهمن ماه و قرارگاه زیستی نیروهای مسلح متشکل از ناجا، ارتش و سپاه از اول اسفند به منظور پیشگیری، کنترل و مقابله با ویروس تشکیل و اقدامات بسیاری انجام شد که تاکنون 11 نشست درون استانی به منظور برنامه‌ریزی  و اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها برگزار شده است.

وی از راه‌اندازی کارگروه عملیات روانی و فضای مجازی در استان خبر داد و افزود: این کارگاه به صورت 24ساعته در حال رصد فضای مجازی در مورد ویروس کرونا است و علاوه بر ارائه خدمات در حوزه‌های مختلف کلیپ‌های تهیه شده از اقدامات و کلیپ‌های آموزشی در راستای مقابله با کرونا را بارگذاری می‌کنند.

گودرزی اعزام کارشناس بهداشت، پزشک و کارشناس پرستاری به مجموعه‌های سپاه، آموزش چهره به چهره، غربالگری اولیه افراد داری علائم اولیه بیماری به صورت مستمر در ۷ مرکز درمانی سپاه، ایجاد ۵ پایگاه غربالگری در اراک و ۳ مرکز در محلات، خمین و ساوه، فعالیت ۲ آزمایشگاه ویژه بیماران کرونایی در اراک و خمین ، آماده‌سازی مرکز جراحی امام جواد(ع) با  ظرفیت ۴۰ تختخواب به عنوان پشتیبان و نقاهتگاه، شناسایی و ارجاع ۱۸۰ نفر از بیماران اولیه توسط درمانگاه‌های سپاه به بیمارستان آیت‌الله خوانساری را بخشی از اقدامات انجام شده بیان کرد.

وی تصریح کرد: در تمامی مجموعه‌های درمانی سپاه روح‌الله ایستگاه تریاژ، تب و علائم حیاتی سنج راه‌اندازی شده است، همچنین یک فقره چادر سیار به صورت بیمارستان صحرایی در بیمارستان آیت‌الله خوانساری با ۴۰ تخت احداث شد.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه روح‌الله استان مرکزی ادامه داد: تاکنون 45 نفر از پزشکان پرستاران و کادر درمانی به دانشگاه علوم پزشکی معرفی و از طریق جامعه پزشکان و بسیج دانشجویی به کارگیری و سازماندهی شدند. 5 کانون جامعه پزشکی در شهرستان‌ها در حال ارائه خدمات پزشکی درمانی هستند و تمامی سالن‌های ۹دی و صالحین که حدود ۶۰ محیط ورزشی است در اختیار شهرستان‌ها برای نقاهتگاه و بیمارستان سیار قرار گرفته است.

گودرزی ادامه داد: ایجاد حمام چهار دوشه سیار در بیمارستان آیت‌الله خوانساری مخصوص کادر درمانی و پزشکی، اختصاص دو سالن ورزشی در مجتمع ورزشی شهدای پنجم مرداد به صورت مجزا برای آقایان و بانوان برای نقاهتگاه با ظرفیت هر سالن ۱۰۰ تخت ظرفیت، تأمین یک سالن ورزشی به ظرفیت ۷۰ تخت بیمارستانی در دلیجان، تهیه و توزیع90 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده شامل الکل ۷۰ درصد برای عموم مردم توسط گروه‌های جهادی، توزیع 68 هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده با عنوان آب ژاول بین مردم، تهیه 1200 بسته بهداشتی ویژه خانواده شهدا از دیگر خدمات انجام ده است.

وی افزود: 32کارگاه تولید ماسک توسط بسیجیان راه‌اندازی شده که روزانه ۲۰ هزار ماسک تولید و توزیع می‌کنند و یک کارگاه تولید ماسک با ظرفیت ۲۰ چرخ خیاطی در دانشگاه توسط بسیج دانشجویی و دانشگاه علوم پزشکی مشغول به فعالیت است.

این مقام مسئول درپایان گفت: ضدعفونی کردن و گندزدایی معابر عمومی و مکان‌ها در شهرها و روستاهای استان، به کارگیری هشت دستگاه مهندسی و جنگ نوین از هوافضای خمین، قرارگاه مهندسی ۴۲ قدر، و تیپ ۷۱ روح‌الله استان مرکزی از دیگر اقدامات انجام شده به شمار می‌رود.

انتهای پیام
captcha