2000 واحد صنفی زنجان در طرح تعطیلی بازار تذکر دریافت کردند
کد خبر: 3887590
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹

2000 واحد صنفی زنجان در طرح تعطیلی بازار تذکر دریافت کردند

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان با اشاره به طرح تعطیلی صنوف به استثنای اصناف مرتبط با تأمین و توزیع لوازم بهداشتی و ارزاق عمومی به‌منظور پیشگیری از کرونا گفت: 2000 واحد صنفی که از این طرح تمکین نکردند، تذکر گرفتند.

2000 واحد صنفی زنجان در طرح تعطیلی بازار تذکر دریافت کردندبه گزارش ایکنا از زنجان، آرش خلخالی، فرمانده انتظامی شهرستان زنجان، شب گذشته، 7 فروردین‌ماه در نشست خبری که به شکل ویدئوکنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: با همه‌گیر شدن کرونا ویروس، در جامعه حساسیت‌هایی ایجاد شده و تعادل روانی شهروندان تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته است و برای پیشگیری و ریشه‌کنی از این بیماری همه سطوح نیروهای نظامی در کنار سایر ارگان‌ها حاضر و ناظر هستند.

وی تصریح کرد: عملیات‌های نیروی انتظامی برای پیشگیری و مبارزه با شیوع کرونا در 3 بعد شامل، حوزه انتظامی و اجتماعی، فرهنگی و آموزشی که تمرکز بالایی در این بخش ایجاد شده و نیز بعد روانی شکل گرفته و در حال حاضر طرح محدودیت تردد خودروها در مبادی ورودی و خروجی شهرها در دستور کار قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: نیروی‌های ناجا 24 ساعته در مبادی ورودی و خروجی شهر زنجان از جمله میدان بسیج، میدان جهاد و میدان امام حسین(ع) حضور دارند و خودروهای پلاک غیربومی را کنترل و آن‌ها را به سمت آزادراه‌ها و خروجی‌های شهر هدایت می‌کنند تا از سرایت بیماری جلوگیری شود. زنجان میزبان مهربانی است اما در شرایط فعلی باید هدایتگر باشیم و مردم مدیریت سفر داشته باشند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان به ممنوعیت فعالیت صنوف به استثنای اصناف مرتبط با تأمین و توزیع لوازم بهداشتی و ارزاق عمومی تا پایان تعطیلات نوروز اشاره کرد و گفت: با تشکیل 100 نیروی کمکی در هسته مرکزی شهر، از بین بیش از 21 هزار صنف فعال در استان زنجان، نزدیک به 2000 واحد صنفی تذکر گرفتند و 6 واحد نیز پلمب شدند.

وی با اشاره به اینکه قصد نیروی انتظامی همکاری و مشارکت تنگاتنگ با مردم و جلب رضایت عمومی است، ابراز کرد: آموزش و فرهنگسازی برای خودمراقبتی اهمیت ویژه‌ای دارد و این کار را ابتدا از نیروهای خود آغاز کردیم و آن‌ها برای تحقق مأموریت‌های مورد انتظار توجیه شدند.

خلخالی با اشاره به اینکه همه نیروهای نظامی و انتظامی در سلامت هستند و برای خدت‌رسانی به مردم شبانه‌روز تلاش می‌کنند، بیان کرد: حضور فعالان حوزه روانی نیروی انتظامی در عملیات‌های میدانی از نظر مردم ایده‌آل بوده و اجرای موفق طرح‌ها مستلزم مشارکت مردم است.

وی به مشارکت در گندزدایی معابر توسط یگان‌های توانمند و گسترش سلامت اجتماعی اشاره کرد و افزود: تعدادی اقلام بهداشتی در مکان‌های پرتردد در بین شهروندان توزیع شده و همکاران نظم و امنیت نیز بسته‌های سلامت دریافت کردند و هنگام انجام مأموریت از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی‌کننده استفاده می‌کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان زنجان در مورد جمع‌آوری دست‌فروشان یادآور شد: دست‌فروشان از جمله اقشاری هستند که با شیوع کرونا درآمد آن‌ها با رکود مواجه شده و امرار معاششان تحت تأثیر قرار گرفته است و با توجه به یارانه‌ای که دولت برای این افراد در نظر گرفته کمتر شاهد حضور دست‌فروشان در خیابان‌های پرتردد هستیم و اگر موردی مشاهده شود، جمع‌آوری آن‌ها از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

وی از کشف انبارهای احتکار مواد ضدعفونی کننده، شوینده، ماسک و دستکش خبر داد و گفت: از آغاز شیوع بیماری کرونا، اقدام به شناسایی انبارها و محل‌های دپوی محصولات بهداشتی و عرضه‌کنندگان مواد تقلبی و تاریخ مصرف گذشته کردیم و برای محتکران و متخلفان پرونده‌های قضایی تشکیل شده و برخوردهای لازم با آن‌ها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha