تحقق شعار «جهش تولید» مستلزم خودباوری است
کد خبر: 3887921
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۱۶
مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی:

تحقق شعار «جهش تولید» مستلزم خودباوری است

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی گفت: تحقق شعار امسال تحت عنوان «جهش تولید» مستلزم خودباوری، روحیه جهادی و همت بالا در همه اقشار جامعه است.

تحقق شعار«جهش تولید» مستلزم خودباوری است

قنبر موسی‌نژاد، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، ضمن تبریک سال نو و اعیاد شعبانیه به نام‌گذاری سال جدید با عنوان «جهش تولید» توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: تحقق این شعار مستلزم خودباوری، روحیه جهادی و همت بالا در همه اقشار جامعه است.

وی تصریح کرد: در پی تحقق شعار سال کمیته امداد برنامه‌ریزی دقیق‌تر در ایجاد اشتغال پایدار، بسترسازی با محوریت تولید، افزایش فعالیت و توسعه کارگاه‌های خودکفایی را با جدیت بیشتری پیگیری خواهد کرد. رهبر معظم انقلاب با تیزبینی این سال را جهش تولید نامیدند تا در سال جاری شاهد برطرف شدن بیکاری جوانان باشیم.

موسی‌نژاد بابیان اینکه در کنار جهش تولید در توسعه کارآفرینی باید بازار مصرف کالاهای ایرانی نیز رونق کافی داشته باشد، اضافه کرد: به دلیل بروز بیماری کرونا اقتصاد دچار مشکل خواهد شد که با اتحاد و یکپارچگی خواهیم توانست از این بحران نیز همچون بحران‌های دیگر عبور کنیم.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه کمیته امداد استان مبلغ یک میلیارد تومان به ۱۱ هزار و ۳۸۴ خانواده تحت حمایت در معرض خطر پرداخت کرده است، گفت: به ۱۰۴۵ خانواده دارای بیمار خاص و صعب العلاج، مادران شیرده و باردار مبلغ ۱۷۰ هزار تومان و به ۱۰۷۵۱ سالمند در معرض خطر ۸۰ هزار تومان به منظور تهیه اقلام بهداشتی پرداخت شده است.

وی ضمن تشریح دیگر فعالیت‌های کمیته امداد استان مرکزی با اشاره اینکه مراکز نیکوکاری در تعامل با کمیته امداد، نقش هم‌افزایی در خدمت‌رسانی به محرومان دارند، تصریح کرد: این نهاد با همکاری خیران و مراکز نیکوکاری اقدام به توزیع مواد بهداشتی، ضد عفونی کننده و بسته‌های غذایی بین نیازمندان کرده است.

موسی‌نژاد اظهار کرد: تعداد ۲۲۹۹۰ بطری مواد ضدعفونی کننده، ۷۴۶۷۰ عدد ماسک،۱۳۷۰ لیتر مایع دستشویی ،۳۰۷۰ عدد دستکش، ۱۹۰۷ بسته غذایی و ۱۳۰۰ بسته بهداشتی از مواردی بوده است که با همکاری مراکز نیکوکاری بین اقشار کم بضاعت توزیع شده است. همچنین با همکاری مراکز نیکوکاری و خیران همچنین ۴۹۲ میلیون تومان به صورت نقدی به نیازمندان تحت حمایت پرداخت شده است.

وی فعالیت بخشی از کارگاه‌های خودکفایی کمیته امداد استان برای تولید اقلام بهداشتی با توجه به نیاز و شرایط فعلی جامعه را برداشتن اولین گام در مسیر جهش تولید در این نهاد برشمرد و ادامه داد: تولید 20 هزار لباس مخصوص کادر درمانی توسط یکی از کارگاه‌ها و تولید ماسک در کارگاه‌های اشتغال در سطح استان توسط مددجویان تحت حمایت از این موارد است.

مدیرکل کمیته امداد استان در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت توجه به رعایت بهداشت در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس کرونا توصیه و با تأکید براینکه مددجویان از مراجعه حضوری به دفاتر این نهاد خودداری کنند، افزود: کمیته امداد استان آماده ارائه ۲۶ خدمت به صورت الکترونیکی به مددجویان تحت حمایت است، مددجویان می‌توانند درخواست خود را از طریق سایت e.emdad.ir ثبت و از خدمات این نهاد بهره‌مند شوند.

انتهای پیام
captcha