مشارکت 66 درصدی استان مرکزی در طرح غربالگری
کد خبر: 3887936
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۰:۳۵

مشارکت 66 درصدی استان مرکزی در طرح غربالگری

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با اشاره به اجرای طرح غربالگری مردم د راستای شناسایی بیماری کرونا از مشارکت ۶۶ درصدی جمعیت هدف در استان خبر داد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدمحمد جمالیان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی، عصر روز گذشته، 9 فروردین‌ماه، در حاشیه جلسه قرارگاه پدافند زیستی استان در جمع خبرنگاران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته در استان ۳۰ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا شناسایی شده است که از این تعداد ۱۶ نفر در ساوه، ۱۰ نفر در اراک هستند، در شهرستان‌های تفرش، فراهان، خنداب و خمین نیز هر کدام یک نفر مبتلا شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه در بازه زمان 24 ساعت گذشته مورد فوتی گزارش نشده است، آمار مبتلایان در مجموع را هزار و 50 نفر اعلام کرد و افزود: طرح غربالگری در استان انجام شده که در طی انجام این اقدام ۹۴۰ هزار نفر معادل ۶۶ درصد جمعیت مورد هدف غربالگری شدند، تعدادی از افراد غربالگری شده تحت درمان دارویی و تعدادی قرنطینه خانگی شدند.

جمالیان تصریح کرد: ورودی و خروجی بیمارستان‌ها تحت کنترل است و آمار خوشبختانه ثابت باقی مانده است، اما با توجه به نزدیکی به روز طبیعت از مردم می‌خواهیم که حتما موضوع ماندن در خانه را جدی بگیرند و از حضور در اماکن دارای ازدحام اجتناب کنند. چند روز پیش شاهد حضور گسترده مردم در دره گردو اراک بودیم در حالی که ازدحام در این اماکن می‌تواند سرعت انتشار ویروس را افزایش دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بر لزوم ماندن همه مردم در خانه در روزهای آینده تأکید کرد و گفت: ۶۵ درصد مبتلایان استان ترخیص شدند که نسبت به میانگین کشور(۳۵ درصد) وضعیت مناسبی در استان حاکم است. استان مرکزی از نظر شیوع در جایگاه نهم کشور و از نظر مرگ و میر در جایگاه دهم قرار دارد ولی با وجود بهبود شرایط در استان، باز هم همکاری مردم را برای رعایت اصول بهداشتی خواستاریم.

انتهای پیام
captcha