دفاع از ولایت؛ شاخصه حضرت علی‌اکبر(ع) / جوانگرایی مؤلفه اصلی توسعه است
کد خبر: 3889229
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰

دفاع از ولایت؛ شاخصه حضرت علی‌اکبر(ع) / جوانگرایی مؤلفه اصلی توسعه است

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی طی پیامی ضمن تبریک ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان گفت: جوانمردی، صلابت و دفاع از ولایت در زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) نمایان است. جوانان باید سیره ایشان را به عنوان الگو و چراغ راه خود انتخاب و تا آخرین قطره خون از حریم ولایت صیانت کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک با صدور پیامی فرا رسیدن ۱۱ شعبان سالروز تولد حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان را به عموم ملت ایران به خصوص جوانان تبریک گفت.

متن پیام بدین شرح است:

«حضرت علی‌اکبر(ع) نماد دین‌مداری و ولایتمداری بودند و هنگامی که ایشان در روز عاشورا عازم میدان بودند، امام حسین(ع) فرمودند «اللهم اشهد علی هولاء القوم فقد برز إلیهم غلام اشبه الناس خَلقاً و خُلقاً و منطقاً برسولک و کنا إذا اشتقنا إلی نبیک نظرنا إلیه، خدایا گواه باش، بر این قوم، جوانی که در خلقت و سیرت و گفتار شبیه‌ترین مردم به پیامبرت بود، به جنگ این مردم رفت، و ما هرگاه به دیدن پیامبرت مشتاق می شدیم به او نگاه می کردیم».

جوانمردی، صلابت و دفاع از ولایت در زندگی حضرت علی‌اکبر(ع) نمایان است. ایشان در اطاعت از امام حسین(ع) نه از بابت فرزندی بلكه به عنوان سربازی جان بر كف در روز عاشورا شركت كرد و جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باید سیره ایشان را به عنوان الگو و چراغ راه خود انتخاب کرده و تا آخرین قطره خون از حریم ولایت صیانت کنند.

جوانگرایی در امور کشور محور بیانیه گام دوم و موئلفه اصلی توسعه است، تقويت آموزه‌های دینی، معنوی، احساس خودباوری و اعتماد به نفس جوانان در كنار مهارت آموزی، مولفه ضروری در جريان توسعه و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم است و مسئولان بايد با برنامه‌ریزی هدفمند در تحقق اين مهم بیش از پیش بكوشند.

جوانان نيروی مولد جامعه هستند و سرمايه اصلی كشور محسوب می‌شوند و ترغيب اين قشر با برنامه‌های انگيزش معنوی، بالا بردن روحيه پرسشگری و ايده‌پردازی و فرهنگ سختكوشی رسالت مهم مسئولان در نظام جمهوری اسلامی است.

تأکید بر نقش جوانان در تحقق آرمان‌ها و هدف‌های نظام اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب مبین عمق نگاه و بهادادن رهبر انقلاب به این قشر است، بنابراین نگاه كارشناسی در برنامه‌های جوانان بايد در تمامی بخش‌ها نهادينه شود و با ايجاد فضای پرنشاط و اميدوارانه بستر بهره‌گيری حداكثری از ظرفيت‌های جوانان محقق شود.

بیانیه گام دوم انقلاب تأكید بر این دارد كه جوانان با تقویت مسئولیت‌پذیری در وجودشان و آمادگی بیشتر، عهده‌دار مدیریت در سطوح كلان، میانی و پایینی كشور شوند به گونه‌ای كه این قشر به طور كامل عَلم انقلاب را به دست گیرند و امروز جوانان باید به جایی برسند كه با ایده‌پردازی در امور مختلف به خصوص حوزه اقتصاد، در توسعه پایدار کشور نقش‌آفرینی کنند».

انتهای پیام
captcha