صنعتگران خسارت دیده از کرونا کمک بلاعوض دریافت کردند
کد خبر: 3889539
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۶

صنعتگران خسارت دیده از کرونا کمک بلاعوض دریافت کردند

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از پرداخت کمک بلاعوض به صنعتگران و هنرمندان استان که به دلیل شیوع بیماری کرونا دچار خسارت شده‌اند، خبر داد.

صنعتگران خسارت دیده از کرونا کمک بلاعوض دریافت کردند

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، کاظمی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان گفت: با استناد به مکاتبه معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی مبنی بر اعلام لیست صنعتگرانی که توان مالی آنها در سطح پایینی قرار دارد، لیست مورد نظر تهیه و به وزارتخانه ارسال شد.
وی از اختصاص ۳۱۰  میلیون ریال، در قالب کمک های بلاعوض روستایی و شهری خبر داد و  اظهار کرد: پیگیری کامل این موضوع از طریق معاونت صنایع دستی صورت گرفت تا جایی که منجر به تایید نهایی و ارسال لیست مذکور شد.

کاظمی در ادامه‌ گفت: صنعتگران آسیب دیده در رشته های آثار چوبی، سفال، تذهیب، نگارگری و فلز از این کمک‌های بلاعوض برخوردار شدند.

معاون صنایع دستی استان مرکزی با بیان اینکه تعداد ۳۱ صنعتگر از این کمک ها برخوردار شدند، افزود: به هر هنرمند ۱۰ میلیون ریال، به عنوان کمک بلاعوض، ناشی از خسارت‌های این بیماری اعطا شده است.

کاظمی گفت: در صورت ادامه‌دار بودن این کمک‌ها لیست نفرات جدید که در این روزها دچار ضرر و زیان شده‌اند تهیه و به وزارت میراث فرهنگی ارسال خواهد شد. اجرای این طرح را با شناسایی دیگر هنرمندان بی‌بضاعت استان در سال جاری ادامه خواهیم داد.

وی گفت: تعداد زیادی از کارگاه‌های صنایع دستی استان از یکی دو ماه قبل از پایان سال گذشته، مواد اولیه بسیاری خریداری کردند تا برای نمایشگاه‌های نوروزی تولید داشته باشند و آن را عرضه کنند که با شیوع بیماری کرونا مواد اولیه و محصولات‌شان در کارگاه‌ها مانده است.

کاظمی در پایان اضافه کرد: در حال برآورد میزان خسارت وارده شده به این کارگاه‌ها هستیم تا با ارسال آن به وزارتخانه اعتباری برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این کارگاه‌ها بگیریم.

انتهای پیام
captcha