هشدار پلیس فتای استان‌ مرکزی به شایعه‌سازان
کد خبر: 3890021
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴

هشدار پلیس فتای استان‌ مرکزی به شایعه‌سازان

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: در شرایط کنونی برخورد با شایعه‌سازان از مهمترین مأموریت‌های پلیس فتا در استان مرکزی است و با هر متخلفی که قصد سوء‌استفاده اقتصادی از اوضاع فعلی را داشته باشد برابر قانون برخورد قضایی می‌شود.

احسان آنقی، رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: پلیس فتا با رصد مداوم  فضای مجازی و تمرکز بر کشف و شناسایی مجرمانی که از شرایط کرونا سوء‌استفاده می‌کنند هرگونه رفتار در حوزه احتکار یا گرانفروشی  اقلام بهداشتی و دارویی از قبیل ماسک، الکل، دستکش و دیگر اقلام تجهیزات را شناسایی و با خاطیان قاطعانه برخورد می‌کند.

وی تصریح کرد: تاکنون ۹۵ اقدام مجرمانه از سوی کارشناسان پلیس فتا استان مرکزی کشف شده که ۲۸ مورد مربوط به تشویش اذهان عمومی و احتکار مواد بهداشتی ضروری مردم  بوده و ۶۷ مورد نیز خارج از استان  شناسایی شده است. همچنین ۶۶ نفر در این خصوص احضار شده و تذکر و ارشاد تلفنی مبنی بر حذف مطالب منتشر شده در فضای مجازی را دریافت کردند.

آنقی هشدار داد: در شرایط کنونی برخورد با شایعه‌سازان و منتشرکنندگان اخبار جعلی و کذب از مهمترین ماموریت‌های پلیس فتا در استان مرکزی است و با هر متخلفی که درصدد ایجاد تشویش اذهان عمومی و یا سوء استفاده اقتصادی از اوضاع فعلی باشند برابر قانون برخورد قضایی می‌شود.

وی اضافه کرد: اخبار و محتواهای بارگذاری شده در فضای مجازی، وضعیت خرید و فروش اقلام و تجهیزات بهداشتی و دارویی در سایت‌های فروشگاهی و کانال‌های شبکه اجتماعی در حال رصد دقیق و بررسی است و به محض رؤیت موارد مجرمانه برابر  ضوابط قانونی با متخلفان برخورد قضایی می‌شود.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی از مردم خواست تا اخبار موثق را از رسانه ملی و خبرگزاری‌های معتبر دریافت کرده و از توجه و باز نشر اخبار و تصاویر غیر قابل اعتماد که در فضای مجازی در حال انتشار است خودداری کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.Cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی اطلاع دهند.

انتهای پیام
captcha