همه روستاهای طالقان مسجد دارند
کد خبر: 3896116
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱

همه روستاهای طالقان مسجد دارند

مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به تعداد مساجد طالقان، گفت: شهرستان طالقان ۸۴ پارچه آبادی دارد و در هر روستا یک مسجد ساخته شده است.

همه روستاهای طالقان مسجد دارند

حجت الاسلام مهدی ولایی‌برحق، مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز اظهار کرد: علی‌رغم اینکه طالقان به عنوان منطقه سفید از لحاظ درگیری با ویروس کرونا اعلام شده ولی هنوز تصیمی در خصوص بازگشایی مساجد و امکان مذهبی این شهرستان از سوی ستاد استانی مقابله با کرونا گرفته نشده است.
وی ادامه داد: هر زمانی که ستاد استانی مقابله با کرونا دستوری مبنی بر بازگشایی مجدد مساجد و اماکن مذهبی نه تنها در طالقان بلکه در سایر شهرستان‌های استان ابلاغ کند، اطلاع رسانی لازم صورت می‌گیرد.
این مسئول با بیان اینکه برای بازگشایی مساجد و اماکن مذهبی ما هم منتظر تصمیم ستاد استانی مقابله با کرونا هستیم، افزود: حفظ سلامت مردم از همه چیز مهمتر است و امیدواریم با کنترل درست این ویروس به زودی زندگی به روال عادی بازگردد.
این مسئول توضیح داد: مساجد شهرستان طالقان هنوز بازنشده‌اند و صرفا مساجدی که در طرح رزمایش مومنانه شرکت کرده‌اند، اقدام به جمع‌آوری و بسته‌بندی کمک‌های مردمی می‌کنند.
ولایی‌برحق گفت: البته مساجد این استان در حال حاضر اقدام به پخش اذان هم می‌کنند ولی نماز جماعت در آنها برگزار نمی‌شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی البرز با اشاره به تعداد مساجد طالقان افزود: شهرستان طالقان ۸۴ پارچه آبادی دارد و در هر روستا یک مسجد ساخته شده است.
وی توضیح داد: با اعلام ستاد استانی مقابله به کرونا مبنی بر بازشدن مساجد، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم می‌توانند مجددا برای اقامه نماز به این پایگاه‌های مذهبی مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha