تحقق معنای مدیریت صحیح در فتح خرمشهر
کد خبر: 3901099
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶

تحقق معنای مدیریت صحیح در فتح خرمشهر

پژوهشگر و روای دفاع مقدس گفت: مدیریت صحیح، از خودگذشتگی و مردانگی در خرمشهر به اوج خود رسید زیرا شهید صیاد شیرازی برای بازپس‌گیری خرمشهر دنبال مدل‌های معروف جنگ نبود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار حسین کاجی، پیشکسوت و راوی دفاع مقدس عصر روز گذشته، سوم خردادماه در اجتماع بسیجیان محلات که به مناسبت آزاد سازی خرمشهر در بیت‌الشهدا این شهرستان برگزار شد، خود را شاگرد و تربیت یافته شهید 17 ساله محلاتی، شهید حمیدرضا محمدی دانست و اظهار کرد: زمان جنگ، اسم بچه‌های محلات برابر با ترسیم کار برای رضای خدا، رشادت و شهامت برای رزمندگان بود.

وی برضرورت ادای حق شهدا به‌ویژه مدافعان و فاتحان خرمشهر را مورد تأکید قرار داد و افزود:  رزمندگان برای بازپس گیری این شهر رنج بسیار بردند، لذا بسیار لازم است تا رشادت‌ها و برنامه‌ریزی آنان برای این فتح بزرگ ازطرق مختلف برای نوجوانان ترسیم شود.

کاجی تصریح کرد: : امروز آمدیم تا با افتخار بگوئیم که از چه نسلی هستیم، از نسل مادری هستیم که فرزندش را خودش غسل و کفن کرد و خودش به خاک سپرد. مدیریت صحیح، از خودگذشتگی و مردانگی در خرمشهر به اوج خود رسید. شهید صیاد شیرازی و یارانش برای مقابله و جنگ با دشمن تا بن دندان مسلح به دنبال مدل‌سازی بودند، تا اینکه شهید صیادشیرازی گفت در این جنگ نباید دنبال مدل‌های معروف جنگ باشیم.

وی با اشاره به اینکه شهدای خرمشهر به ما درس توکل به خدا دادند، اظهار کرد: ما همیشه از دشمن تجهیزات و نیروی انسانی کمتری داشتیم، اما توکل به خدا باعث شد تا پیروز میدان باشیم. هنگامی که ما به خرمشهر رسیدیم بر در و دیوار خرمشهر نوشته بودند«آمده‌ایم تا بمانیم» اما ما ایستادیم و با ولایت‌پذیری توانستیم پیروز شویم.

این پژوهشگر دفاع مقدس جنگ خرمشهر، سوریه و دمشق را شبیه دانست و تصریح کرد: داعش بر در و دیوار کوچه‌های سوریه نوشته بود «خانواده و نوامیس و جان و مالتان حلال است»، اما ما نسلی هستیم که در برابرچنین اداعای گزافی قد خم نکرده و همواره مدافع قرآن، اهل‌بیت(ع) و اسلام بودیم. با خودباوری امروز نیز مرزهای اسلام و مقاومت تا پشت مرز رژیم صهیونیستی پیش رفته است.

پیشکسوت و راوی دفاع مقدس در پایان گفت: امام خمینی(ره) وقتی فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد کسی فکرش را هم نمی‌کرد که حرکت و سیل خروشان مردم در راهپیمایی اربعین بزرگترین پیاده‌روی تاریخ را بسازد. فتح خرمشهر، فتح امید بود و امروز نیز چاره راه کشور امید به آینده درخشان است. بایستی دلمان را با شهدا پیوند بزنیم و اعتقاد داشته باشیم که شهدا گره از مشکلات باز می‌کنند. امروز از شما می‌خواهم تا هر کس هر چند می‌تواند برای معرفی شهدای محلات تلاش کند.

انتهای پیام
captcha