توزیع ۸ هزار بسته معیشتی در ضیافت همدلی زنجانی‌ها
کد خبر: 3901214
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۴

توزیع ۸ هزار بسته معیشتی در ضیافت همدلی زنجانی‌ها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: ۸ هزار بسته معیشتی در قالب طرح ضیافت همدلی با کمک خیران، مراکز افق و از محل موقوفات بین نیازمندان توزیع شده است.

توزیع ۸ هزار بسته معیشتی در ضیافت همدلی زنجانی‌هاحجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: رزمایش ضیافت همدلی در رمضان امسال کام نیازمندان را شیرین کرد و با همت مراکز افق، استفاده از ظرفیت موقوفات و کمک خیران در مراحل مختلف بسته‌های معیشتی به افراد تعلق گرفت.

وی از توزیع 8 هزار بسته غذایی در قالب طرح ضیافت همدلی و رزمایش مومنانه خبر داد و گفت: این بسته‌های غذایی شامل برنج، گوشت سفید و قرمز، خرما، ماکارونی، رب گوجه، قند و تن ماهی بود.

این مسئول به تمرکزگرایی و انجام کارهای با برنامه در حمایت از نیازمندان تاکید کرد و گفت: موسسات خیریه مختلفی به راه‌اندازی پویش‌های کمک مومنانه اقدام کردند و ممکن است اگر هماهنگی صورت نگیرد برخی افراد چند بار بسته معیشتی دریافت کنند و برخی از دریافت کمک‌ها محروم بمانند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه موقوفه قیدار نبی (ع) بزرگترین موقوفه استان است، تصریح کرد: این محل سهم عمده‌ای در تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی به نیازمندان داشته و در شرایطی که کرونا باعث بیکاری برخی افراد شده دستگیری از آن‌ها وظیفه هر انسانی است.

وی با اشاره به اینکه مراکز افق در اجرای طرح ضیافت همدلی نقش تاثیرگذاری داشتند، ابراز کرد: این مراکز با محوریت امامزادگان فعالیت دارند و در این طرح نیازمندان واقعی شناسایی شدند و حمایت‌های مادی و معنوی از آن‌ها صورت می‌گیرد.

کرمی خاطرنشان کرد: مرکز افق فعالیت اجتماعی، فرهنگی و قرآنی را انجام می‌دهد، به‌طور مثال، واحد اجتماعی موظف شده آسیب‌های اطراف امامزادگان را شناسایی و برای آن‌ها راه‌حل ارائه دهد.

انتهای پیام
captcha