آغاز سنجش نوآموزان دبستانی از مردادماه
کد خبر: 3901222
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

آغاز سنجش نوآموزان دبستانی از مردادماه

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی هرمزگان از آغاز سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان از مردادماه امسال خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 22 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان موردسنجش قرار گیرند.

به گزارش ایکنا از هرمزگان، به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان، شهباز بارانی بنوئی، رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی،  آغاز نوبت‌دهی برای سنجش نوآموزان بدو ورود به مدرسه را از نیمه تیرماه سال جاری عنوان کرد و گفت: به‌منظور تسهیل در انجام سنجش و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و برای جلوگیری از بیماری کووید ۱۹، از نیمه تیرماه سامانه نوبت‌گیری راه‌اندازی و نوآموزان از طریق مدرسه نوبت‌گیری خواهند شد.

وی افزود: بعد از نوبت‌دهی و از مردادماه سال جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از 22 هزار نوآموز بدو ورود به دبستان موردسنجش قرار گیرند.

بارانی ادامه داد: برای سنجش نوآموزان پایه اول جهت ورود به مدرسه ۳۴ پایگاه سنجش در سراسر استان در نظر گرفته شده است که از ابتدای مردادماه کار سنجش را آغاز خواهند کرد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش استثنائی هرمزگان تصریح کرد: نوآموزان بدو ورود حتماً باید در طرح سنجش سلامت شرکت کرده باشند و اگر نوآموزی در طرح سنجش سلامت مورد ارزیابی قرار نگرفته باشد، ثبت‌نام آن‌ها در مدارس با مشکل روبرو خواهند شد.

بارانی با تأکید بر اصل فاصله‌گذاری و رعایت نوبت‌دهی، گفت: برای افزایش ضریب سلامت دانش آموزان تعداد پایگاه‌های سنجش افزایش یافته است. برای این منظور در موقع ثبت‌نام به افراد نوبت‌دهی می‌شود که دانش‌آموزان باید در موعد نوبت خود، در پایگاه‌های طرح سنجش سلامت حضور پیدا کنند.

وی در پایان اضافه کرد: در طرح سنجش سلامت، نوآموزان ازنظر بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، اختلالات رفتاری، اختلالات جسمی حرکتی،  بیماری‌هایی که نیاز به مراقبت بیشتر دارند، بهداشت و سلامت دهان و دندان مورد ارزیابی قرارگرفته و درصورتی‌که در پایگاه‌های سنجش سلامت اولیه مشکوک به مشکل شناسایی شوند،  برای بررسی بیشتر به پایگاه‌های تخصصی ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام
captcha