بهبود بیش از ۲۰۰۰ بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3901791
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۶

بهبود بیش از ۲۰۰۰ بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی گفت: طبق آخرین آمار دریافتی در سطح استان دو هزار و ۳۳۳ بیمار کرونایی بهبود یافتند.

بیش از ۲۰۰۰ بیمار کرونایی در آذربایجان‌غربی بهبود یافتندجواد آقازاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به آخرین آمار تعداد بهبودیافتگان کرونا در سطح استان اظهار کرد: طبق آخرین آمار جمع‌آوری شده در هفتم خرداد ماه، دو هزار و ۳۳۳ بیمار کرونایی در سطح استان بهبود یافتند.

وی با اشاره به برخی مباحث در ارتباط با چرایی افزایش آمار بهبودیافتگان در روزهای اخیر افزود: براساس دستورالعمل جدید وزارت بهداشت از ۳۰ اردیبهشت ماه به جای آمار بهبودیافتگان بستری، مجموع تعداد بهبودیافتگان بستری و سرپایی گزارش می‌شود در حالی که قبلا تعداد بهبودیافتگان سرپایی اعلام نمی‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در سطح استان در هفتم خرداد ماه ۵۶۷ مورد تست کرونا گرفته شد که از این تعداد ۱۴۵ مورد مثبت بوده که ۱۲۳ نفر بستری شده و ۱۲۲ نفر سرپایی بودند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر تعداد افراد مبتلا در سطح استان افزایشی بوده است، تصریح کرد: این آمار به دلیل افزایش تعداد تست‌ها بوده و بیشترین تعداد ابتلا مربوط به شهرستان‌های ارومیه، میاندوآب، بوکان، خوی و مهاباد است.

آقازاده با بیان اینکه در مجموع پنج هزار و ۹۴ نفر در سطح استان به کرونا مبتلا شده‌اند، گفت: مردم باید توجه داشته باشند که کرونا تمام نشده است و باید همچنان توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی با اشاره به تعداد فوتی‌های کرونا در سطح استان گفت: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا در سطح استان تا به امروز  ۲۱۷ نفر جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام
captcha