دستگاه قضایی تأثیرگذار در تحقق جهش تولید
کد خبر: 3904228
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹

دستگاه قضایی تأثیرگذار در تحقق جهش تولید

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: دستگاه‌های قضایی و امنیتی می‌توانند با برخورد با مفاسد اقتصادی و قطع ید سوءاستفاده گران از بیت‌المال، گام مهمی در جهت جهش تولید بردارند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار حسن مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مرکزی امروز، ۲۱ خردادماه در همایش رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی استان مرکزی ضریب امنیت حاکم بر استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این امر از طریق هم‌افزایی و تعامل دستگاه‌های مربوط در حوزه‌های پیشگیری حاصل شده است. به طور مثال حوادث آبان ماه‌، استان را جزو ۱۰ استان قرمز کشور قرار داد، اما در عمل تنها استان دارای وضعیت سفید بود که حتی یک قاب شیشه‌ هم در این استان نشکست.

وی موقعیت جغرافیایی استان مرکزی و قرار گرفتن آن در کریدور راه‌های ارتباطی کشور را مهم دانست و اضافه کرد: دستگاه‌های قضایی و امنیتی می‌توانند با برخورد با مفاسد اقتصادی و قطع ید سوءاستفاده گران از بیت‌المال، گام مهمی در جهت جهش تولید بردارند.

مفخمی شهرستانی با اشاره به نقش دستگاه قضا در مطالبه گری از دستگاه‌های مسئول جهت انجام وظایف خود تصریح کرد: باید تا جایی که می‌شود به سمت پیشگیری از جرم حرکت کرد تا کار به تقابل و صرف هزینه‌های گزاف برای کشور نرسد. در حال حاضر در تمام کلانتری‌ها مشاوره و مددکاری انجام می‌گیرد که می‌توان با همکاری دستگاه‌ قضایی از این ظرفیت برای مصالحه قبل از تشکیل پرونده استفاده کرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی گفت: در حال حاضر بسیاری از مسئولیت‌ها بر دوش نیروی انتظامی گذاشته شده و لازم است که دستگاه‌های مسئول همگی پای کار بیایند. همچنین کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای فقط وظیفه پلیس نیست و لازم است دستگاه قضایی نقش مطالبه گری از کلیه دستگاه‌های مسئول در این  امر را داشته‌ ‎‌باشد.

وی با اشاره به استفاده بیشتر از حوزه فناوری در ارتباطات نیروی انتظامی و دستگاه قضا نظیر ارتباط ویدئوکنفرانس، گفت: استفاده از فناوری می‌تواند علاوه بر تسریع اقدامات، دغدغه‌ها را کاهش داده و سلامت اداری را افزایش دهد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی در پایان کاهش فاصله زمانی بین کشف و وقوع جرم را هدف پلیس برشمرد و اضافه کرد: اجرای طرح سطح‌بندی جرایم توسط دستگاه قضا و دادستان‌ها می‌تواند به جمع‌آوری ادله محکم‌تر برای تشخیص جرم و کشف علمی و دستگیری‌های هدفمند و کاهش این فاصله کمک کند.

انتهای پیام
captcha