اقدامات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار ضروری است
کد خبر: 3906910
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۸

اقدامات پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در مناطق کم‌برخوردار ضروری است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به توجه به مناطق کم برخوردار و ترویج فرهنگ پیشگیری جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق و تأکید براهمیت آن، گفت: کم توجهی به این مناطق باعث وقوع جرم می‌شود،.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار حسن مفخمی‌شهرستانی، فرمانده انتظامی استان مرکزی امروز، پنجم تیر در نشست با اعضای مجمع نمایندگان استان در تشریح وضعیت امنیتی استان در سال ۹۸، گفت: سرقت، یکی از دغدغه‌های اصلی مردم است، متأسفانه در سال گذشته نسبت به سال ۹۷، شاهد افزایش ۲۵ درصدی وقوع سرقت در استان هستیم.

وی تصریح کرد: به موازات افزایش وقوع سرقت در سال گذشته، میزان کشف 20 درصد و دستگیری سارقان 12 درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشته است. همچنین کاهش ۲۷ درصدی وقوع تجمع و تحصن کارگری در استان مرکزی، افزایش یک درصدی کشف مواد مخدر و افزایش ۵۵ درصدی کشف کالای قاچاق به لحاظ ارزش ریالی در سال ۹۸ را شاهد هستیم.

مفخمی شهرستانی در تشریح اقدامات پلیس در 10ماهه گذشته گفت: در این بازه زمانی احداث ایست بازرسی دلیجان، ایجاد کلانتری مرکزی تفرش، کلانتری ۱۳ علوی ساوه، کلانتری ۱۸ بازار اراک، راه‌اندازی پلیس امنیت اقتصادی در استان مرکزی تا دو ماه آینده، هوشمندسازی پلیس با راه‌اندازی مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند و ایجاد مرکز کنترل ترافیک استان مدنظر قرار گرفت است که خوشبختانه بخش عمده ‌ی از هدف‌گذاری‌ها به انجام رسیده است.

این مقام مسئول ادامه داد: استان مرکزی در محور مواصلاتی شمال به جنوب و غرب به شرق کشور قرار دارد، بر همین اساس کشف کالای قاچاق و مواد مخدر در این استان به‌ویژه در شهرستان دلیجان بسیار اهمیت دارد که براساس آن ایست بازرسی دلیجان احداث شد، همچنین با افتتاح مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند، کل استان مرکزی زیربار پوشش امنیتی و ترافیکی قرار می‌گیرد که کار مرکز تا پایان تیرماه به اتمام رسیده و با حضور سردار اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی افتتاح می‌شود. در حال حاضر زیرساخت‌های لازم برای این مرکز در خمین، اراک، ساوه و محلات و دلیجان فراهم شده است.

وی بیان کرد: تاکنون ۲۹ درصد اهداف هوشمندسازی محقق شده است، البته تمرکز این طرح فقط به مناطق شهری خلاصه نخواهد شد بلکه باید کل پهنه جغرافیایی استان زیر نظر مدیریت هوشمند قرار گیرد که بار امنیتی را افزایش می‌بخشد.

مفخمی‌شهرستانی با اشاره به توجه به مناطق کم برخوردار و ترویج فرهنگ پیشگیری جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی در این مناطق و تأکید براهمیت آن، اضافه کرد: کم توجهی به این مناطق باعث وقوع جرم می‌شود، در سه ماهه اخیر ۶۰۹ نفر خرده فروش در این مناطق دستگیر شده‌اند که مجددا به چرخه باز می‌گردند و باید توجه لازم به این مناطق صورت گیرد.

وی در پایان از گرایش مجرمان به سمت جرائم سایبری خبرداد و لزوم توجه به مشکلات عدیده و چندساله کارگری، نصب دوربین و تأمین زیرساخت‌های پلیس هوشمند علمی، مسئولیت سازی برای دستگاه‌های خاص و متولی خاص برای تعیین تکلیف معتادان و متکدیان رها شده را مورد تأکید قرار داد.

انتهای پیام
captcha