راه‌اندازی کارگاه «هویت و رفتار» در استان مرکزی
کد خبر: 3907448
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵

راه‌اندازی کارگاه «هویت و رفتار» در استان مرکزی

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم‌دادگستری کل استان مرکزی گفت: راه‌اندازی کارگاه‌های هور(هویت و رفتار) در استان از جمله اقدامات انجام شده است، ارائه آموزش‌های اجتماعی به کودکانی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند مهمترین رویکرد این کارگاه است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محسن خیرمند، سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری استان مرکزی، امروز، هشتم تیر در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه 50درصد از پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی استان با بزه و خشونت مرتبط است، گفت: علت دیگر پرونده‌های تشکیل شده در دستگاه قضایی استان مرکزی سرقت، کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع است. 

وی بیان کرد: برای مقابله با سرقت و کاهش نرخ جرائم در بخش‌های مختلف بررسی‌هایی صورت گرفته است که می‌توان به نمونه‌هایی همچون سرقت دام، فقدان پلاک‌گذاری، شناسایی و ساماندهی ضایعاتی‌ها اشاره کرد، بی‌شک احصا و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به کاهش جرائم کمک می‌کند.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اظهار کرد: تصرف اموال دولتی نیز از مواردی است که مورد پیگیری جدی قرار دارد و به عنوان نمونه برای حفاظت از این اموال در روستاها مقرر شد مدارس فاقد نگهبان در فصل تعطیل اموال را به مدارس دارای نگهبان منتقل کنند. 

خیرمند با تأکید بر اهمیت حفاظت از اراضی ملی در راستای حف حقوق عامه، تصریح کرد: افرادی که اراضی ملی را تصرف کنند علاوه بر خلع ید موظف به پرداخت اجرت‌المثل نیز هستند. 

وی گفت: مسئولیت‌سازی و اعتمادسازی سرمایه اجتماعی است و این موضوع مورد توجه و در دستور کار دستگاه قضایی قرار دارد که با ارائه شاخص‌ها و برنامه‌های مختلف، اهدافی در نظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی افزود: مرکز مهر والدین ویژه ملاقات کودکان طلاق با والدین راه‌اندازی شده که مشاوره مددکاران این مراکز باعث ازدواج مجدد تعداد قابل توجهی از زوج‌ها شده است. 

خیرمند دررابطه با اقدامات انجام شده در بخش مبارزه با اعتیاد گفت: معتادان متجاهر به مراکز ترک اعتیاد اعزام می‌شوند و از طرفی خانواده‌ این افراد با هدف پیشگیری از وقوع جرم تحت حمایت قرار می‌گیرند که به این ترتیب از وقوع جرم و آسیب احتمالی پیشگیری می‌شود. 

وی ادامه داد: راه‌اندازی کارگاه‌های هور(هویت و رفتار) در استان مرکزی از جمله اقدامات انجام شده است، ارائه آموزش‌های اجتماعی به کودکانی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند مهمترین رویکرد این کارگاه است.

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی با اشاره به افزایش استفاده نوجوانان و جوانان از فضای مجازی به دلیل شیوع کرونا گفت: برای کنترل بیشتر آسیب‌های اجتماعی احتمالی کارگروه ویژه مختص این فضا تشکیل شده است.

انتهای پیام
captcha