ثبت 80درصدی اسناد موقوفات استان مرکزی
کد خبر: 3908252
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۰

ثبت 80درصدی اسناد موقوفات استان مرکزی

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: ۵۶۰۰ رقبه و موقوفه در استان وجود دارد که تا سال گذشته پنج هزار مورد معادل بالغ بر ۸۰ درصد دارای سند شدند و از این حیث استان جزو پنج استان برتر کشور در امر صدور اسناد برای موقوفات است.

ثبت 80درصدی اسناد موقوفات استان مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سید رضا صدری،  مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی، امروز، 12 تیر در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه که در سالن جلسات اداره کل دادگستری برگزار شد گفت: در سال گذشته ۴۷ هزار و ۷۰۰ مورد استعلام ثبت در استان انجام شده که نسبت به سال ۹۷،  نزدیک به ۱۲ درصد کاهش داشته است.

وی به کاهش ۱۲ درصدی خلاصه معاملات تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی استان در سال ۹۸ نسبت به سال  اشاره کرد و افزود: در سال گذشته ۴۵ هزار و ۵۰۰ مورد خلاصه معاملات تنظیم شده است که این رقم درسال ۹۷ بالغ بر ۵۱ هزار و ۷۰۰ مورد بوده است.

صدری اظهار کرد: تعداد اسناد تک برگی(کاداستری) صادر شده در سال گذشته ۵۲ هزار مورد بوده است که این رقم در سال ۹۷ بالغ بر ۶۰۹ هزار مورد بوده که این رقم کاهش ۱۵ درصدی در صدور اسناد به ثبت رسیده را نشان می‌دهد. همچنین در سال گذشته ۷ هزار و ۲۸۰ مورد تفکیک پلاک به قطعات کوچک‌تر در استان انجام شده است که نسبت به سال ۹۷ کاهش ۱۳ درصدی را گزارش می‌دهد. املاک بازداشت شده در سال گذشته بالغ بر هشت هزار و ۳۶۰ مورد بوده است که این رقم در سال ۹۷ به 8 هزار و ۹۵۵ مورد رسید.

وی اضافه کرد: برای دو میلیون هکتار از اراضی استان تاکنون برای یک میلیون و ۹۵۰ هزار هکتار سند مالکیت صادر شده است که قدیمی و دفترچه‌ای است و باید طرح کاداستر برای این اراضی نیز انجام و سند کاداستری صادر شود، سال گذشته برای 300هزار هکتار سند مالکیت کاداستری صادر شده است.

وی اظهار کرد: درآمد اداره کل در سال ۹۷، ۱۴۷ میلیارد ریال بود است که در سال گذشته با رشد ۲۰ درصدی به ۱۷۷ میلیارد ریال رسید، سال گذشته حدود ۵۸۴ مورد اسناد دولتی صادر شده است که این شاخص نسبت به سال ۹۷، ۴۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

صدری اسناد صادر شده برای اوقاف با کاهش ۵۸ درصدی نسبت به سال ۹۷، را۴۴۰ سند در سال ۹۸ دانست و افزود: ۵۶۰۰ رقبه و موقوفه در استان مرکزی وجود دارد که تا سال گذشته پنج هزار مورد معادل بالغ بر ۸۰ درصد دارای سند شدند و از این حیث استان جزو پنج استان برتر کشور در امر صدور اسناد برای موقوفات است.

وی در خصوص وصول مطالبات بانک ها بیان کرد: در سال ۹۷ بالغ بر ۹۰۷ میلیارد ریال مطالبات بانک‌ها در استان وصول شد که در سال گذشته با پنج درصد افزایش این رقم به ۹۵۱ میلیارد تومان رسید.

صدری با اشاره به ثبت یکهزار و ۲۳ شرکت در سال گذشته نسبت به سال ۹۷، از رشد هفت درصدی در این بخش خبرداد و افزود: در سال گذشته ۸۵ پرونده در دادگاه انتظامی سردفتران ویژه تخلفات سردفتران و دفتریاران استان مرکزی رسیدگی شد که نسبت به سال ۹۷(هشت مورد پرونده)، حدود ۹۶۳ درصد رشد در این زمینه ثبت شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان با اشاره به ضرورت اسکن پرونده‌های ثبتی گفت: ۲۰ میلیون پرونده ثبتی در استان وجود دارد که تا پایان سال گذشته ۹ میلیون سند اسکن شده است که عمده آن مربوط به اراک و ساوه است و امسال نیز 4 میلیون پرونده ثبتی شهرستان محلات و دلیجان اسکن می‌شود.

وی در رابطه با آمار طلاق و ازدواج انجام شده نیز اظهار کرد: در سال گذشته ۷ هزار و ۹۹۴ مورد ازدواج در دفاتر استان ثبت شده است که نسبت به ۸ هزار و ۳۶۱ مورد ثبت شده در سال ۹۷ شاهد کاهش چهار درصدی ثبت ازدواج هستیم، همچنین ۲ هزار و ۹۵۳ مورد طلاق ثبت شده در سال ۹۷، با پنج درصد افزایش در سال گذشته به ۳ هزار و ۱۱۱ مورد رسیده است.

انتهای پیام
captcha