خلاقیت زمینه‌ساز توسعه جلسات خانگی قرآن است
کد خبر: 3908877
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۱:۰۶

خلاقیت زمینه‌ساز توسعه جلسات خانگی قرآن است

معاون تعلیم و تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن‌ الکریم با اشاره به ساماندهی جلسات خانگی قرآن با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی استان‌ها، گفت: برای جذب جوانان و نوجوانان باید دارای فکر، ایده و خلاقیت باشیم.

حجت‌الاسلام موسی جامعی، معاون تعلیم و تربیت قرآنی سازمان دارالقرآن‌ الکریم، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به اهمیت جلسات خانگی قرآن اظهار کرد: احیای این جلسات به ایجاد انس هرچه بیشتر جامعه با مبانی قرآن کمک می‌کند. به همین منظور جلسات باید متشکل از مردم، فرهیختگان، نخبگان قرآن و علما باشد. هر استان و شهرستانی دارای اساتید، علما و قاریان بنامی است که جلسات خانگی از آنان کم‌بهره یا بی‌بهره هستند و باید این ارتباط بین جلسات خانگی و اساتید تأثیرگذار در حوزه قرآن ایجاد شود.

جامعی تأکید کرد: محتوای غنی قرآنی باید در اختیار جلسات خانگی قرار گیرد تا شاهد ارتقای سطح محتوایی، آموزش مفاهیم و تفسیر در کنار روخوانی و صحیح‌خوانی باشیم. سادگی و بی‌تکلف بودن جلسات خانگی با حفظ ساختار سنتی خود اهمیت ویژه‌ای دارد، هرچه غنای محتوایی بیشتر باشد برقراری انس با این مصحف شریف نیز بیشتر خواهد بود.

وی برپایی جلسات خانگی قرآن را دارای پیشینه‌ای طولانی دانست و اظهار کرد: اجرای طرح «نورالثقلین» برخاسته از همین جلسات خانگی است. نام‌گذاری این جلسات به این دلیل است که از بحث عترت و سنت غفلت نشود،‌ تا قرآن و عترت در کنار یکدیگر تجلی پیدا کنند.

جامعی بیان کرد: اگر ساماندهی جلسات خانگی قرآن با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فرهنگی استان‌ها انجام شود در نهایت شاهد انس و ارتباط بیش از پیش مردم به‌ویژه نوجوانان و جوانان با قرآن خواهیم بود. برای جذب جامعه هدف باید دارای فکر، ایده و خلاقیت باشیم.

وی از فعالیت 10هزار خانه قرآن شهری و روستایی در کشور خبرداد و بیان کرد: برخی از این مراکز با وجود محرومیت فعالیت خود را مدیریت شده ادامه می‌دهند و موفقیت‌های بسیاری در برقراری ارتباط با مردم همچون برپایی جلسات خانگی قرآن کسب کردند.

جامعی در پایان ضرورت ایجاد نهضت تربیت قرآنی در کشور را متذکر شد و تصریح کرد: برای رسیدن به نتیجه مطلوب تمام توان و ظرفیت خود را به کار خواهیم گرفت، جوانان و نوجوانان سرمایه‌های اجتماعی نظام هستند و اجازه هرز رفتن و وسوسه از سوی دشمنان را نخواهیم داد.

انتهای پیام
captcha