نتیجه خوب نشان از انجام کار درست است
کد خبر: 3908927
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۸

نتیجه خوب نشان از انجام کار درست است

شهردار اراک گفت: باید نتیجه محور بود، نتیجه خوب نشان از انجام فرآیند کار درست دارد. اگر انرژی‌ها در امتداد یکدیگر قرار گیرد قطعا می‌توان نتیجه بهتری به دست آورد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، در 4 تیر ماه دوسوم اعضای شورای اسلامی اراک طی نامه‌ای خواستار پاسخگویی محمدکریم شفیعی،‌ شهردار استان مرکزی به 13 سؤال شدند که عصر روز گذشته، 15 تیر ماه شهردار در صحن علنی شورا حاضر و به سؤالات پاسخ داد.

شفیعی در توضیحات بیان کرد: مطرح شدن سؤال و تذکر شورای شهر حق قانونی است و شهردار نیز موظف است در چارچوب قانون، مصوبات شورا و بودجه مصوب سنواتی، انجام وظیفه و ارائه خدمت کند.

وی در رابطه با پروژه آفتاب در مرکز شهر اراک بیان کرد: این پروژه ۱۷ سال تعطیل به حال خود رها شده بود و ناهنجاری بصری برای شهر و شهروندان ایجاد کرده بود و در واقع به دغدغه‌ای برای مردم تبدیل شده است که طی سه سال اخیر و با آغاز فعالیت شورای پنجم موضوع در دستور کار قرار گرفت و دستوراتی در خصوص این پروژه به شهرداری اراک ابلاغ شد.

شهردار اراک تصریح کرد: تاکنون چه دستوراتی از جانب شورا به شهرداری داده شده که به انجام نرسیده است؟ وقتی پنجم فروردین 98 به عنوان شهردار کار خود را در اراک آغاز کردم اولین دغدغه خود را پروژه نیمه کاره آفتاب اعلام کردم در حالی که در دو سال اول عمر شورا عملاً کاری برای پروژه انجام نشده بود، اما سال گذشته اقدام به بازطراحی، بررسی نقشه‌ها و تعیین پلن کار کردم و با برگزاری فراخوان عمومی و نگاه سرمایه گذاری همراه با مشارکت مدنی به پروژه، پیمانکار طرح (شرکت جهاد نصر) انتخاب شد.

وی ادامه داد: به جای اینکه پروژه هزینه‌ای را روی دست شهرداری بگذارد، تدبیر شد و جهاد نصر در قالب یک فراخوان عمومی به عنوان پیمانکار کار خود را در این پروژه که ۸۲.۵ میلیارد تومان برای تکمیل آن هزینه لازم است آغاز کرده، تأسیسات و تجهیزات لازم خریداری شده و طبق روال قانونی پروژه در حال پیشرفت است. این پروژه سال آینده مورد بهره‌برداری قرار گرفته و درآمدی ۶۰۰ میلیارد تومانی دارد.

شفیعی به فعالیت شرکت پاکزی در اراک به عنوان سومین شهر در کشور که پروژه تفکیک پسماند از مبدا را انجام می‌دهد اشاره کرد و گفت: این شرکت به عنوان بخش خصوصی از طریق یک اپلیکیشن فعالیت خود را در اراک آغاز کرده است به طوری که در ابتدای عملیات تفکیک از مبدا را در کوی مسکن اجرایی کرد و در حال حاضر مناطق ۲ و ۳ شهر اراک نیز در اختیار این شرکت است.

انتخاب مدیران باتجربه و پاکدست

وی افزود: شهرداری اراک ۱۴۴ مدیر دارد که تا امروز پس از گذشت ۱۵ ماه تنها یک معاون را تغییر داده‌ام، نیرویی را از هیچ شهری به شهرداری اراک نیاوردم و با نیروی موجود شهرداری کار را مدیریت کردم و تا امروز هم دستگاه‌های نظارتی هیچ تذکری به من نداده‌اند، تخلفی صورت نگرفته است و حتی تخلفی نیز مشاهده یا ابلاغ نشده است؛ چراکه در انتخاب مدیران باتجربه، تخصصی و پاکدستی را مدنظر داشته است. تهیه و توزیع ۸۳ هزار تن آسفالت که ۶ برابر تولیدات سال ۹۶ است، خروج پروژه‌های نیمه تمام شهر از بلاتکلیفی حاصل فعالیت مدیران پاکدست، متخصص و فنی است که نشان می‌دهد انتخاب از بدنه شهرداری موفق و مؤثر واقع شده است.

شهردار اراک با اشاره به اینکه موفقیت‌های کسب شده حاصل تلاش و تعامل شورا و شهرداری است، بیان کرد: امروز حقوق معوقه در مجموعه وجود ندارد، سنوات بازنشستگان تا ۲۰ اسفندماه ۹۸ و بخش عمده ای از ۳۵۲ میلیارد تومان بدهی شهرداری پرداخت شده است، همچنین ۳۰ میلیارد تومان وام پست بانک که برای خرید ۵۰ دستگاه اتوبوس اخذ شده بود با وجود تعویق ۱۱ ماهه در پرداخت، امروز اقساط به روز است و ۱۸ میلیارد تومان وام بانک شهر تسویه شده است. اگر نیروهای ضعیف در مجموعه فعالیت داشتند بودجه سال ۹۸ به صورت کامل و ۱۰۰ درصدی محقق نمی‌شد.

وی تصریح کرد: باید نتیجه محور بود، نتیجه خوب نشان از انجام فرآیند کار درست دارد و شاید بتوان گفت در انتخاب من هم، شورا خوب عمل کرده است در غیر این صورت این موفقیت‌ها در شهر حاصل نمی‌شد. اگر انرژی‌ها در امتداد یکدیگر قرار گیرد قطعاً می‌توان نتیجه بهتری به دست آورد، من تمام پاسخ‌ها به سؤالات را با احترام، مودبانه، بدون توهین و تهمت بیان کردم.

680 میلیارد تومان بودجه شهرداری اراک در سال 99

شهردار اراک بیان کرد: بودجه سال ۹۹ شهرداری اراک ۶۸۰ میلیارد تومان است و در طول سه ماهه نخست سال ۴۰ درصد افزایش درآمد صورت گرفته، مناقصات پروژه‌ها انجام شده و حرکت به سمت انجام وظایف در چارچوب بودجه است، حتی شهرداری در قالب طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک پیش رفته است.

شفیعی در پاسخ به سؤال املاک شهرداری که از سوی اعضای شورا مطرح شد، بیان کرد: حتی یک ملک بدون مجوز شورا امکان واگذاری یا فروش ندارد و تمامی املاک با نظر شورا واگذار می‌شود. در بودجه ۹۹ هم املاک قابل فروش و واگذاری مشخص شده است که به تصویب شورا رسیده است، همچنین شهرداری به هیچ عنوان اقدام به حذف پارکینگ نکرده است، شورا برای سال جاری مجوز ۹ میلیارد تومان بودجه برای احداث پارکینگ در نظر گرفته است که ۶ میلیارد تومان آن در حساب وجود دارد و مابقی از طریق درآمدهای شهرداری تأمین و تا سه یا چهار ماه آینده نیز پارکینگ آفتاب در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک هیچ حذف پارکینگی در اراک انجام نمی‌شود، در بحث ناوگان حمل و نقل عمومی شهر، سال گذشته ۲۰ دستگاه اتوبوس که سه سال در پارکینگ در حال خاک خوردن و بلاتکلیف بود وارد ناوگان شد، بدهی مربوطه هم پرداخت شد و در مسیر طرح جامع پیش می‌رویم.

شفیعی اظهار کرد: خرید ۲۰ دستگاه دوربین و نصب ۱۲ عدد از آنها، اختصاص دو دوربین به دو خودرو ویژه پلیس راهنمایی و رانندگی و خرید ۱۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف و نظارتی در سال جاری از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه تحقق شهر هوشمند است. ۱۷ اردیبهشت ماه 98 نیز طی نامه‌ای از شورای شهر برای اجرای پروژه‌های شهری به مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان از طریق واگذاری به قرارگاه خاتم الانبیا اجازه خواستیم تا براساس اولویت‌هایی همچون اصلاح میدان امام خمینی(ره)، تکمیل پروژه میدان مقاومت، احداث زیرگذر فرودگاه، احداث زیرگذر جاده فراهان، احداث اتوبان مقابل آرامستان و پروژه ۵۵ متری کار انجام شود.

انتهای پیام
captcha