شرایط کرونایی استان مرکزی نگران‌کننده است
کد خبر: 3909165
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

شرایط کرونایی استان مرکزی نگران‌کننده است

استاندار مرکزی گفت: استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار ندارد، اما پیش‌بینی می‌کنیم و نگرانیم ظرف دو تا سه هفته آینده شاهد افزایش آمار ابتلا خواهیم بود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سیدعلی آقازاده، استاندار مرکزی، امروز، 17 تیر در مراسم افتتاح مرکز درمان ناباروری بیمارستان امیرالمؤمنین(ع) و مگا ICU  بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک در جمع خبرنگاران گفت: در مراسم امروز دو اتفاق مثبت و امیدوارکننده در حوزه بهداشت و درمان استان مرکزی و اراک رقم خورد که یکی از آنها افتتاح اولین مرکز درمان ناباروری دولتی در استان مرکزی است.

وی با اشاره به تحمیل بارمالی درمان ناباروری به خانواده‌ها و تلاش برای کاهش این فشار، تصریح کرد: زوج‌های فاقد فرزند برای درمان و فرزندآوری متحمل هزینه‌های بسیاری می‌شوند؛ زیرا هزینه درمان در مراکز درمان ناباروری غیردولتی بالاست و حتی گاهی به ۱۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد، ولی در مراکز دولتی این هزینه‌ها پنج درصد یعنی حدود 4 تا 5 میلیون تومان استو و این اتفاق مثبت برای زوج‌ها بسیار امیدوارکننده است که خوشبختانه با تلاش دانشگاه علوم پزشکی و خیرین صورت گرفت.

آقازاده بیان کرد: در کنار افتتاح این مرکز درمان ناباروری دولتی شاهد افزایش تخت‌های ICU در بیمارستان آیت‌الله خوانساری هستیم. در قالب راه‌اندازی مگا ICU  بیمارستان خوانساری حداقل ۳۰ درصد به تخت‌های ICU استان اضافه شد، هرچند امید است از این تخت‌ها استفاده نشود، ولی به هر حال استان به تجهیزات پزشکی و درمانی نیاز دارد و به نظر می‌رسد با تلاش و برنامه‌ریزی ظرف سه ماه آینده این ۳۰ درصد افزایش به ۵۰ درصد برسد. 10 تخت از تعداد بیان شده و تأمین تجهیزات این بخش توسط خیرین انجام شده است.

این مقام مسئول بااشاره به راه‌اندازی پویش من ماسک می‌زنم، ادامه داد: هم‌اکنون دوسوم استان‌های کشور در بحث ابتلا به ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند. استان مرکزی در وضعیت قرمز قرار ندارد ولی پیش‌بینی می کنیم و نگرانیم ظرف دو تا سه هفته آینده اگر وضعیت موجود بی‌توجهی به هشدارهای بهداشتی باشد شاهد افزایش آمار ابتلا به ویروس خواهیم بود و بر این اساس در وضعیت بدی قرار می گیریم.

آقازاده اظهار کرد: از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک اجباری شده و افراد باید در فضاهای عمومی حتما از ماسک استفاده کنند. مردم استان با رعایت پروتکل‌ها می‌توانند نقش تعیین کننده‌ای در حفظ شرایط مناسب استان در حوزه شیوع این بیماری داشته باشند.

وی با ابراز نگرانی از ابتلای تعداد زیادی از کادر درمان استان به بیماری کرونا، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از پرستاران و کادر درمان استان گرفتار بیماری شدند و نگرانیم که هفته آینده نیرو و پرسنل درمانی به اندازه کافی نداشته باشیم؛ لذا وضعیت حساسی پیش رو داریم و لازم است که مردم حتما بهداشت را رعایت کنند تا با بحران روبرو نشویم.

آقازاده همچنین به اعمال محدودیت‌ها در استان نیز اشاره کرد و افزود: اگر شرایط در استان نگران کننده باشد و شاهد توسعه و پیشرفت بیماری در سراسر استان باشیم، به ناچار برخی از محدودیت‌ها را مجدد اعمال خواهیم کرد و علی‌رغم میل باطنی ممکن است حتی برخی از فعالیت‌ها محدود شود.

استاندار مرکزی ضمن قدردانی از کادر پزشکی استان، بیان کرد: کادر پزشکی و پرستاران استان و مراکز درمانی چهار ماه سخت را پشت سر گذاشتند و شاید بیش از این هم تحمل نداشته باشند، مردم باید کمک کنند و با رعایت موازین بهداشتی کادر درمان را تنها نگذاشته و فشار وارده بر مراکز درمان را کاهش دهند.

آقازاده در پایان باشاره به ضدعفونی شهرها طبق مصوبات قرارگاه زیستی، اظهار کرد: طبق مصوبات این جلسات هر هفته دو شب ضدعفونی انجام می‌شود، اما به هرحال این امر هزینه‌بَر بوده و خستگی نیروها را به دنبال دارد، اما از دانشگاه علوم پزشکی حمایت کرده و دستگاه‌ها ملزم به حمایت از این مجموعه شدند.

انتهای پیام
captcha