فرش ‌کردن نخستین مسجد جهان اسلام + عکس
کد خبر: 3909225
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۳

فرش ‌کردن نخستین مسجد جهان اسلام + عکس

وزارت امور اسلامی، تبلیغ و ارشاد عربستان طرح فرش ‌کردن مسجد قبا را در راستای پروژه تجهیز و نوسازی مساجد در این کشور اجرا کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از اخبار الیوم، در این طرح مسجد قبا با 4 هزار و 988 متر فرش از تولیدات یکی از شرکت‌های عربستانی و با هزینه‌ای بالغ بر 847 هزار و 960 ریال سعودی فرش شد.

توسعه مصلای بانوان، بالا بردن ظرفیت نمازگزاران مسجد از 1200 به 1850 نفر، استقرار دوربین‌های مداربسته و بهسازی سیستم‌های روشنایی از دیگر طرح‌های اجراشده در مسجد قباست.

همچنین مطالعاتی درباره حرکت نمازگزاران در اطراف مسجد قبا و ساماندهی تردد در این مکان انجام شده و تعداد کارکنان مسجد اعم از نگهبانان، ناظران و سرپرستان آن نیز افزایش یافته است.

قبا نخستین مسجد جهان اسلام است که در مدینه قرار دارد. سنگ بنای این مسجد به وسیله پیامبر اسلام حضرت محمد(ص) پس از مهاجرت ایشان از مکه به مدینه گذاشته شد.

این مسجد بارها بازسازی شده ‌است. نخستین مرتبه در زمان عثمان، خلیفه سوم مسلمانان و آخرین‌بار در سال ۱۴۰۵ هجری قمری. در آخرین بازسازی رواق‌ها گسترش یافتند، چهار گلدسته به ارتفاع ۴۷ متر و شش گنبد بزرگ به قطر ۱۲ متر ساخته شد و مساحت شبستان به ۵۰۳۵ متر افزایش یافت.

انتهای پیام
captcha