ثبت 236 مورد نقض حقوق فلسطینیان طی شش ماه گذشته
کد خبر: 3909270
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱

ثبت 236 مورد نقض حقوق فلسطینیان طی شش ماه گذشته

یک مرکز مطالعات فلسطینی در گزارشی درباره موارد گسترده نقض حقوق فلسطینیان و جنایات علیه آنها از سوی رژیم صهیونیستی در شهر قدس اعلام کرده که طی شش ماه گذشته حکم ممنوعیت ورود به بیت‌المقدس و مسجد‌الاقصی برای 236 فلسطینی صادر شده است.

ثبت 236 مورد نقض حقوق فلسطینیان طی شش ماه گذشته

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری فلسطینی(صفا)، مرکز اطلاعات «وادی حلوه» در قدس شریف اعلام کرد که مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل از آغاز سال جاری میلادی 236 حکم ممنوعیت ورود به شهر قدس و مسجد‌الاقصی را صادر کردند.

این مرکز در گزارش خود آورده است که از جمله احکام صادر شده 206 مورد مربوط به ممنوعیت ورود به مسجدالاقصی و 24 حکم مربوط به بخش قدیمی قدس و 6 مورد مربوط به بیت‌المقدس است.

بر اساس این گزارش از جمله افرادی که از ورود به مسجدالاقصی منع شدند، شیخ «عکرمه صبری» رئیس کمیته عالی اسلامی قدس است که از ابتدای سال جاری این حکم برای او صادر و ماه گذشته هم مجدداً تمدید شد. شیخ «ناجح بکیرات» نائب رئیس اداره اوقاف قدس نیز از جمله دیگر مشمولین این ممنوعیت‌هاست.

مقامات رژیم اشغالگر همچنین «عدنان غیث» استاندار قدس را از ورود به کرانه باختری منع کردند و دوره ممنوعیت همه این افراد بین یک هفته تا 6 ماه است.

در مورد بازداشتی‌ها، هم رژیم اشغالگر حملات روزانه به شهر قدس و بازداشت شهروندان فلسطینی را شدت بخشیده است به گونه‌ای که در طول سال جاری میلادی یک هزار و 57 نفر را بازداشت کرده که از میان آنها 57 نفر زن و 202 کودک هستند.

عمده بازداشت‌ها در شهرک «العیسویه» قدس و سپس بخش قدیمی قدس و شهرک «سلوان» صورت گرفته است، علاوه بر اینکه صحن‌های مسجدالاقصی و ورودی‌های آن هم شاهد موارد متعدد بازداشت نمازگزاران به دست نظامیان صهیونیست بوده است.

بر اساس این گزارش، نظامیان اشغالگر از ابتدای سال جاری میلادی سه فلسطینی را در قدس به ضرب گلوله به شهادت رساندند، آن هم به این بهانه که آنها سلاح سرد با خود حمل می‌کردند یا احتمال می‌دادند که قصد حمله به صهیونیست‌ها را داشته باشند.

مقامات رژیم اشغالگر همچنین پیکر چهار شهید فلسطینی اهل قدس را همچنان در سردخانه‌های خود نگاه داشته‌اند، شهدایی که زمان شهادت آنها بین سال‌های 2016 تا 2020 بوده است.

رژیم صهیونیستی همچنین از ابتدای سال جاری میلادی 61 واحد مسکونی یا تأسیسات مربوط به فلسطینی‌ها در قدس را تخریب کردند.

انتهای پیام
captcha