شورای عالی قرآن در فارس تشكيل می‌شود / عضویت ایکنا در شورا
کد خبر: 3909311
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۳

شورای عالی قرآن در فارس تشكيل می‌شود / عضویت ایکنا در شورا

معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس از راه‌اندازی شورای عالی قرآن در این استان به‌منظور انسجام‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی خبر داد.

مصطفی مشفقیان، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از راه‌اندازی شورای عالی قرآن در این استان خبر داد و گفت: این شورا به ریاست آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و دبیری مدیرکل ارشاد اسلامی استان تشکیل خواهد شد.

وی با بیان اینکه به یاری خدا نخستین نشست این شورا در ابتدای هفته آینده برگزار خواهد شد، افزود: مسئولان قرآنی سازمان‌ها و نهادهایی که دارای معاونت قرآنی بوده و تکلیف سازمانی و قانونی در این رابطه دارند، همچنین برخی از فعالان برجسته و مسئولان مؤسسات برجسته قرآنی استان نیز در این شورا عضو خواهند بود.

مشفقیان با بیان اینکه نزدیک به 20 نفر در این شورا عضویت خواهند داشت، گفت: خبرگزاری ایکنا نیز با توجه به جایگاه قرآنی و همچنین اهمیت اطلاع‌رسانی فعالیت‌ها در این شورا عضویت خواهد داشت ضمن اینکه انتظار می‌رود که ایکنا حامی، پشتیبان و پیش‌برنده اهداف شورا در عرصه رسانه باشد.

وی با یادآوری اینکه این شورا بالادستی‌ترین شورای قرآنی استان خواهد بود، اظهار کرد: تلاش می‌شود فعالیت‌های قرآنی که در استان انجام می‌شود،از سوی شورا راهبری و یا حمایت شود.

مشفقیان به هدف راه‌اندازی شورای عالی قرآن در فارس اشاره و بیان کرد: هدف از تشکیل این شورا انسجام‌بخشی فعالیت‌های قرآنی، رفع مشکلات و تقویت فعالیت‌های قرآنی و حتی تنظیم برنامه‌های قرآنی در طول سال است.

وی در پایان با اشاره به تلاش‌های ایکنا در خصوص اهمیت حضور نخبگان قرآنی در صدا و سیما نیز گفت: این کار و تلاش خوبی است و امیدواریم که با قوت ادامه یابد و ما نیز پشتیبان این فعالیت‌ها هستیم.

انتهای پیام
captcha