کتاب «مرزهاى توحيد و شرک» به ترکی آذربایجانی منتشر شد
کد خبر: 3909377
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

کتاب «مرزهاى توحيد و شرک» به ترکی آذربایجانی منتشر شد

کتاب «مرزهاى توحيد و شرک در قرآن» از سوی مؤسسه امام صادق(ع) که تحت اشراف آیت‌الله العظمی سبحانی اداره می‌شود، به زبان ترکی آذربایجانی ترجمه و منتشر شده است.

کتاب «مرزهاى توحيد و شرک» به زبان آذزبایجانی منتشر شدبه گزارش ایکنا، در مقدمه این اثر بیان شده است: کتابى که پيش روى شماست، مباحث فشرده‌اى پيرامون توحيد و شرک در قرآن کريم است که به نسل رو به رشد و فرزندان امت اسلامى تقديم مى‌کنيم. بدان اميد که گامى در راه حفظ کيان و وحدت کلمه مسلمانان و نجات آنان از چنگال شرک و راهنمايى به دژ مستحکم توحيد برداشته باشيم.
 
همان طور که مى‌دانيد هدف برتر تمامى انبياء الهى، ستيز با شرک و ويران کردن پايگاه‌هاى شرک‌آلود است. «وَ لَقَدْ بَعَثْنا فِى کُلِّ اُمَّة رسولاً أَنِ اعْبُدوا اللّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطّاغُوتَ؛ ما در هر امتى رسولى برانگيختيم که خداى يکتا را بپرستيد و از  طاغوت اجتناب کنيد»(نحل/36).
 
مسئله توحيد و شرک از مسائل مهم عصر ما به شمار مى‌رود، به ويژه آن که دستمايه‌اى براى گسستن وحدت مسلمانان و صفوف آنان شده است. بنابر اين بر هر مسلمانى حفظ توحيد کلمه و مستحکم ساختن روابط خود با برادران دينى، واجب و لازم است.
 
بيشترين سخن در اين کتاب درباره «توحيد در عبادت» است، آن هم نه درباره اصل کلّى آن که مورد اتّفاق همه مسلمانان است، بلکه درباره مواردى که تصوّر شده که انجام آنها با اين اصل کلى هماهنگ نيست و به اصطلاح علما و دانشمندان، گفت‌وگو درباره کبراى قياس (ايّاک نعبد) نيست، بلکه سخن درباره موضوعاتى است که تصور شده از مصادق پرستش خداست.
 
این کتاب تألیف آیت‌الله العظمی جعفر سبحانی با نام عربی «التوحيد و الشرك في القرآن الكريم» است که به همت مهدی عزيزان به فارسی ترجمه شده است.
 
کتاب مرزهای توحید و شرک به زبان ترکی آذربایجانی در بیش از 150 صفحه تألیف شده است. همچنین نسخه دیجیتال(PDF) توضیح‌المسائل آیت‌الله العظمی سبحانی به ضمیمه اصول عقائد به زبان آذری توسط یکی از شاگردان ایشان منتشر شده است. 
انتهای پیام
captcha