بازنشر کتاب «محمد(ص)» در بنگلادش
کد خبر: 3909388
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹

بازنشر کتاب «محمد(ص)» در بنگلادش

کتاب «MUHAMMAD : HIS LIFE BASED ON THE EARLIEST SOURCES»(محمد(ص) بر پایه کهن‌ترین منابع) که براساس قدیمی‌ترین منابع روایی پیرامون سیره پیامبر(ص) به زبان انگلیسی نگاشته شده است، به همت عمران احمد صدیقی، کمیسر عالی پاکستان در بنگلادش بازچاپ شد.

بازنشر کتاب با موضوع سیره پیامبر(ص) در بنگلادش

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب مذکور براساس قدیمی‌ترین منابع روایی، با عنوان انگلیسی  (MUHAMMAD : HIS LIFE BASED ON THE EARLIEST SOURCES)، یکی از بهترین و کامل‌ترین کتاب‌ها درباره زندگی پیامبر(ص) گرامی اسلام به زبان انگلیسی است. این اثر در سال 2015 در مالزی چاپ شد و اکنون در بنگلادش باز نشر می‌شود.

این کتاب براساس قدیمی‌ترین منابع روایی و تاریخی عربی قرون هشتم و نهم نوشته شده است که درباره نحوه زندگی پیامبر(ص) اسلام مطالبی را بیان می‌کند.

این روایات از کسانی نقل شده است که خود، از پیامبر(ص) مطالبی را شنیده و یا از نزدیک سلوک آن حضرت را مشاهده کرده‌اند. نقل‌هایی که در این کتاب آمده است مستقیماً از عربی به انگلیسی ترجمه شده و این رویکرد، از امتیازات کتاب حاضر محسوب می‌شود.

به نقل از نشریه تایمز آف لندن، این اثر به عنوان پُرخواننده‌ترین اثر از سیره حضرت محمد(ص) تاکنون شناخته شده است.

این کتاب به تألیف مارتین لینگز(ابوبکر سراج‌الدین) نخستین‌بار از سوی انتشارات دارالوحی واقع در شهر کوالالامپور مالزی، در سال 2015 در 506 صفحه به زیور طبع آراسته شد و با نام «محمد(ص) بر پایه کهن‌ترین منابع» به همت سعید تهرانی‌نسب به فارسی ترجمه شده است.

انتهای پیام
captcha