دیدار مقام عراقی با نمایندگان سازمان ملل درباره رسیدگی به جنایات داعش
کد خبر: 3909481
تاریخ انتشار : ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹

دیدار مقام عراقی با نمایندگان سازمان ملل درباره رسیدگی به جنایات داعش

وزارت دادگستری عراق، امروز، 18 تیرماه از دیدار وزیر دادگستری با هیئت سازمان ملل مأمور تحقیق در خصوص جنایات گروه تروریستی داعش جهت بررسی اجرای عدالت درباره این تروریست‌ها خبر داد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از «NRT»، یک مقام مسئول در وزارت دادگستری عراق، امروز چهارشنبه، 18 تیرماه اعلام کرد: «سالار عبدالستار محمد»، وزیر دادگستری عراق با هیئت بین‌المللی وابسته به سازمان ملل متحد که در خصوص جنایات گروه تروریستی داعش تحقیق می‌کند، دیدار کرد.
 
وی افزود: این دیدار در خصوص هماهنگی با این هیئت در جهت تقویت سازوکارهای مستندسازی این جنایات و جمع‌آوری مدارک به‌ویژه در زمینه جنایت کشتار اسپایکر و زندان بادوش (در موصل عراق) و همچنین جنایت داعش علیه ایزدی‌های عراق انجام شده است.
 
این منبع ادامه داد: هیئت سازمان ملل آمادگی خود را برای حمایت لازم از وزارت دادگستری عراق در این‌باره و هماهنگی مشترک با این وزارتخانه اعلام کرد، چرا که گام مهمی در جمع‌آوری پرونده‌های ویژه این جنایات خواهد بود.
 
وی در ادامه اشاره کرد: این پرونده‌ها جمع‌آوری می‌شود و بر اساس سیستم ذخیره‌سازی اینترنتی، به صورت الکترونیک بایگانی خواهد شد تا از نابودی آن جلوگیری شود.
 
برهم صالح، رئیس جمهوری عراق، پیش‌تر در دیدار با «کریم خان» مشاور ویژه و رئیس تیم تحقیقاتی وابسته به سازمان ملل متحد، بر ضرورت پیگیری جنایات داعش و تلاش برای محکومیت این جنایات اعم از کشتار، شکنجه و آوارگی تأکید کرد و خواستار محاکمه این جنایتکاران در دادگاه بین‌المللی شد.
انتهای پیام
captcha