عناوین هفته عفاف و حجاب اعلام شد
کد خبر: 3909769
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۷

عناوین هفته عفاف و حجاب اعلام شد

عناوین هفته عفاف و حجاب، که از امروز، 21 تیرماه، آغاز می‌شود و تا 27 همین ماه نیز به طول می‌انجامد، اعلام شد.

عناوین هفته عفاف و حجاب اعلام شدبه گزارش خبرنگار ایکنا، مینا بیابانی، مسئول بسیج جامعه زنان کشور، به تشریح عناوین هفته عفاف و حجاب که از امروز 21 تیرماه، آغاز می‌شود و تا 27 همین ماه نیز به طول می‌انجامد، پرداخت و   اظهار کرد: حجاب و پوشش مناسب منبعث از حیا و عفت است و به همین جهت سعی کردیم با ابتنا به حیا و عفت، جایگاه حجاب را تبیین و عنوان هفته عفاف و حجاب را با توجه به این دو عنصر مهم نام‌گذاری کنیم. اولین روز هفته عفاف و حجاب امروز است که به نام «حیا، عفت، مقاومت فرهنگی و واقعه گوهرشاد» نام‌گذاری شده است. فردا 22 تیرماه، نیز با عنوان «حیا، عفت و تحکیم خانواده و فرهنگ فاطمی نام‌گذاری» شده است.

مسئول بسیج جامعه زنان کشور، ادامه داد: عفت، حیا و رعایت پوشش مناسب در استحکام خانواده بسیار تأثیرگذار است. لذا این دو مستلزم فرهنگ اسلامی و فاطمی است و پیوستگی بین این دو وجود دارد؛ اگر می‌خواهیم به پوشش مناسب و استحکام خانواده برسیم باید به فرهنگ فاطمی رجوع کنیم.

وی تصریح کرد: روز دوشنبه 23 تیرماه، نیز به نام «حیا و عفت؛ فطرت انسانی و مطالبه جهانی» نام‌گذاری شده است. از آنجایی که عفت و حیا صرفاً برای جامعه اسلامی نیست و ویژه همه جهانیان است، به همین منظور مطالبه جهانی نیز در این حوزه باید رخ دهد. روز سه‌شنبه 24 تیرماه، «حیا و عفت؛ زمینه‌ساز ظهور» و 25 تیرماه، «حیا و عفت؛ امنیت اجتماعی» نام گرفته است.

بیابانی در ادامه گفت: یقیناً حیا، عفت و پاکدامنی بر امنیت روحی، روانی و اجتماعی جامعه اثرگذار است. به همین جهت روز پنج‌شنبه 26 تیرماه، با عنوان «حیا و عفت، احترام به قانون و تکریم جامعه» نام‌گذاری شده است. در کشور ما قانون عفاف و حجاب یکی از قانون‌های مترقی و جاری و ساری است و طبیعتاً رعایت قانون، تکریم جامعه خواهد بود‌. برای روز 27 تیرماه، نیز  عنوان «حیا و عفت، شکر عملی و تجلی بندگی» در نظر گرفته شده است.

بیانیه ستاد مردمی عفاف و حجاب

به گزارش خبرنگار ایکنا، ستاد مردمی عفاف و حجاب همزمان با آغاز هفته عفاف و حجاب در کشور بیانیه‌ای را صادر کرد که متن آن به شرح زیر است:

«حجاب حقیقتی است که به تنهایی حریف تمام شجاعت فرهنگ غربی است. حجاب وقار است، متانت است، ارزش‌گذاری زن است، سنگین شدن کفه آبرو و احترام اوست، این را باید خیلی قدر دانست و از اسلام باید به خاطر مسئله حجاب تشکر کرد، این جزء نعمت‌های الهی است. مقام معظم رهبری(مدظله العالی).

اسلام ناب محمدی(صلی الله علیه و آله) با هدف ارتقای جایگاه زنان مسلمان و ایجاد شرایط مساعد برای او حجاب را واجب گردانید تا وی بتواند با آرامش و در کمال امنیت در اجتماع نقش آفرینی کرده و در عین حال خدشه‌ای به وظایف مادری و همسری وی وارد نگردد. این در حالی است که شاهدیم رسانه‌های بیگانه و معاند نظام، دائم در حال تلقین شرایط وخیم بانوان مسلمان ایرانی هستند که؛ چه نشسته‌اید بانوی محجبه در ایران دچار ناکارآمدی و موانع متعدد می‌باشد. اما با رصدی جزئی در احوالات زن غربی به خوبی سردرگمی، بی‌هویتی، بی‌پناهی و عدم امنیت را برای ایشان لمس نموده و فریاد کمک‌خواهی زنان مظلوم و قربانی سیاست‌های سرمایه‌داری غرب بلند شده است.

بر همگان مبرهن است که امروزه نوک پیکان جنگ نرم به سوی تزلزل خانواده‌های ایرانی به وسیله حذف حجاب اسلامی و در پی آن شیوع بی بندوباری می‌باشد، به‌طوری که به اذعان خارج‌نشینان معاند نظام، با حذف حجاب و از بین بردن عفاف زن ایرانی، دیواره‌های مستحکم ورود به ایران اسلامی فروریخته و نفوذ در همه ابعاد کشور ایران منوط به زدن حجاب و عفاف زنان و مردان مسلمان ایرانی است. تلاش آنها ب راین است که در سیاستگذاری‌های فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی، اموری را ارزشمند و نیازهایی را واقعی جلوه دهند که الزاماً از نیاز واقعی حکایت نمی‌کنند و این گونه است که متأسفانه شاهدیم نیازهای کاذب به دغدغه اجتماعی و در نهایت مطالبه در برنامه‌ریزی های کلان در ابعاد فرهنگی تبدیل شده است.

در این میان لازم است تا مسئولان و تصمیم‌گیران در حوزه‌های فرهنگی با بهره‌گیری از بصیرت و شناخت کامل از جریانات نفوذ در مسائل فرهنگی به خصوص عفاف و حجاب در کشور از پرداختن به موضوعات حاشیه‌ساز و مورد خوشایند معاندین و دشمنان ایران اسلامی پرهیز نموده و در سیاستگذاری‌های فرهنگی به جای پرداختن به اسناد بین‌المللی، با بهره‌گیری از اسناد بالادستی راه‌های نفوذ را مسدود نمایند.

ما زنان تمدن‌ساز ایران اسلامی، خواهان دخالت و نظارت سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه در روند فرهنگی جامعه به منظور رسیدن به شرایط مطلوب هستیم و انتظار داریم، همانگونه که شناسایی و برخورد با مفاسد اقتصادی در سطح کلان جامعه مورد توجه قرار گرفته است همانطور نیز شاهد برخورد روشن، صریح و قانونی با مفسدان حوزه های فرهنگی و اعتقادی مردم بوده و مسئولین بدانند که آسیب های وارده از انحرافات فرهنگی در جامعه کم از آسیب‌های اقتصادی نیست و چه بسا در بسیاری موارد زیربنای شکل گیری آسیب‌های کلان‌تر می‌باشد.

امروز وظیفه تمام مسئولان است تا با اقدامات خویش مانع از گسترش فحشا در کشور و وخیم‌تر شدن اوضاع شوند. بی‌شک اگر جوانان ما با جریان نفوذ در حوزه حیا و عفت آشنا شوند، می‌توانیم به سهولت این تهدید را رفع کنیم و شاخص حجاب در جامعه اسلامی را ارتقا دهیم.

همچنین مصرانه از دستگاه‌های متولی عفاف و حجاب می خواهیم؛ جهت شناساندن عمق و محتوای حجاب و عفاف، برنامه‌ریزی و از نفوذ مصادیق فرهنگ مبتذل غرب با هر نام و عنوانی جلوگیری نمایند تا جوانان پاک انقلابی بتوانند در کمال آرامش روحی و جسمی، اجتماع را به محیط مناسبی برای کار و تلاش، تبدیل و سلامت روانی و اخلاقی جامعه را تضمین نمایند.

ما زنان تمدن‌ساز ایران اسلامی، از زنان و دختران آزاداندیش این مرز و بوم می‌خواهیم؛ برای خنثی نمودن توطئه‌های فرهنگی دشمن، با تداوم رعایت پوشش عفیفانه دختر مسلمان ایرانی، بار دیگر الگویی بی بدیل از هویت ملی و دینی خود را به جهان تشنه معنویت هدیه نماید.

ستاد مردمی عفاف و حجاب»

انتهای پیام
captcha