برقراری نظم اجتماعی در سایه اجرای طرح تحول اجتماعی مسجد‌محور
کد خبر: 3910524
تاریخ انتشار : ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲

برقراری نظم اجتماعی در سایه اجرای طرح تحول اجتماعی مسجد‌محور

مسئول منطقه‌ای طرح تحول اجتماعی مسجد‌محور سازمان تبلیغات اسلامی گفت: با توجه به اینکه مسجد پایگاه تحولات اجتماعی است، طرح تحول اجتماعی مسجدمحور برای برقراری نظم اجتماعی در جامعه تعریف شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی موحد، مدیر پژوهش قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی کشور، امروز، 24 تیرماه در نشست طرح تحول اجتماعی محله‌محور که در اداره‌کل تبلیغات اسلامی این استان برگزار شد، گفت: مسجد می‌تواند محور تحولات اجتماعی و تصمیم‌گیری‌های مهم باشد و هدف از تعریف طرح تحول مسجدمحور هماهنگی و انسجام بین مردم برای ایستادگی در نبرد تمدن‌هاست.

وی بیان کرد: جمهوری اسلامی در گام دوم انقلاب تقویت اراده مردم در نبرد تمدنی را هدف‌گذاری کرده است که این مهم نیازمند تقویت روحیه مردم است و لازم است برای رسیدن به این مهم آموزه‌های دینی و فرامین ولی‌فقیه مورد توجه افراد جامعه قرار گیرد.

حجت‌الاسلام موحد با اشاره به اینکه تشکیل بافت اجتماعی منسجم برای داشتن جامعه‌ای با اراده قوی در نبرد تمدنی لازم است و ائمه جماعات جهت ارتباط مستمر بین ولی‌فقیه با مردم انتخاب شدند، گفت: باید دقت کرد انتقال مفاهیم تنها در کلام نباشد؛ چراکه کاربردی بودن مفاهیم مهم است. به‌عنوان نمونه شعار سال باید در تمام شهرها و روستاها شنیده شود و مردم برای تحقق آن تلاش کنند.

وی افزود: برای جریان‌سازی در طرح تحول اجتماعی به فردی فعال و مدیر که با اقلیم و فرهنگ محلی و بومی آشنا باشد نیاز است؛ چراکه این فرد قادر است آموزه‌های اسلامی را با فرهنگ همان منطقه تطبیق دهد. این فرد وظیفه دارد امکانات حاکمیتی را برای اجرای برنامه‌ای که ولی‌فقیه هدف‌گذاری کرده در منطقه جذب کند و زمینه تحقق اهداف را فراهم کند.

مسئول منطقه‌ای طرح تحول اجتماعی مسجد‌محور سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه این طرح برای ایجاد نظم اجتماعی با این دیدگاه که مسجد می‌تواند پایگاه تحولات اجتماعی باشد تعریف شده است، اظهار کرد: یکی از راهبردهای مهم سازمان تبلیغات بهره‌گیری از تبلیغ چهره به چهره بین امامان محلات با مردم است.

وی با اشاره به اینکه مجموعه‌های حمایتی که در حوزه تربیتی ویژه نوجوانان و جوانان فعالیت دارند می‌توانند در حوزه اخلاق و اعتقادات نیز وارد شوند، ادامه داد: این مراکز شناسایی شده و از طریق مرکز سیستم «راهیاری» سازمان تبلیغات اسلامی این خدمت ارائه می‌شود تا ائمه جماعات مباحث اخلاقی کودکان، نوجوانان را با این مرکز منطبق و از الگوهای جدید بهره‌مند شوند.

حجت‌الاسلام موحد تصریح کرد: طرح تحول اجتماعی مسجد‌محور بیش از یک سال است که در پایگاه‌های فرهنگی ـ اجتماعی اجرا و بازخورد مطلوبی داشته است. در این طرح از افرادی بهره‌گیری می‌شود که سبک زندگی و اخلاق آنان الگو باشد و در همان منطقه ساکن باشند.

انتهای پیام
captcha