احداث 2 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استان مرکزی
کد خبر: 3912028
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰

احداث 2 هزار واحد مسکونی ویژه مددجویان بهزیستی استان مرکزی

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت مسکن تاکنون 2 هزار و 280 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر و سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی تحویل شده است.

زهرا امینی، مدیرکل بهزیستی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: از ابتدای نهضت مسکن(اواخر سال 92 تاکنون) 2 هزار و 280 واحد مسکونی به خانواده‌های دارای دو عضو معلول و بیشتر و سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی استان مرکزی تحویل شده است که 560 واحد مسکونی در دو سال اخیر به بهره‌برداری رسیده است.

وی ادامه داد: مسکن تحویل داده شده در دو قالب پروژه‌های راه و شهرسازی و بنیاد مسکن به صورت خود مالکی به افراد واگذار می‌شود. هم اکنون 165 خانواده دو معلول و بالاتر تحت پوشش این نهاد، فاقد مسکن هستند که نداشتن سهم آورده و تغییر وضعیت اقتصادی خیرین به دلیل شرایط فعلی در کنار گرانی و تورم در بخش مصالح ساختمانی از دلایل این موضوع است.

امینی گفت: برای حل این مشکل تدابیری در نظر گرفته شده که با کمک خیرین واحدهایی برای خانواده‌های مورد نظر تکمیل و در هفته بهزیستی 25 واحد به خانواده‌های دو عضو معلول و بالاتر که اکثرا در روستاها سکونت دارند تحویل شد.

وی در خصوص حمایت از خانواده‌های دارای فرزندان چندقلو در بحث مسکن بیان کرد: در این رابطه وظیفه سازمانی تعریف نشده است، اما برای خانواده‌هایی که فرزندان چهار و پنج قلو دارند با کمک خیرین مسکن تهیه می‌شود.

مدیرکل بهزیستی استان مرکزی در خصوص حمایت از مستأجران تحت حمایت این سازمان اظهار کرد: در حال حاضر طرحی با کمک بنیاد مستضعفان برای کمک به تأمین ودیعه مسکن و کمک اجاره در کشور پیگیری شده است که سهم استان مرکزی حمایت از 163 خانواده است که برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی خواهند شد.

انتهای پیام
captcha