مسلمانان روسیه عید قربان را مجازی برگزار می‌کنند
کد خبر: 3912254
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۰

مسلمانان روسیه عید قربان را مجازی برگزار می‌کنند

اداره سیاست ملی و روابط منطقه‌ای روسیه در مسکو اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری مجازی مناسک عید قربان و پخش برنامه‌های آنلاین مساجد انجام شده است.

مسلمانان روسیه عید قربان را مجازی برگزار می‌کنند

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک عربی روسیه، اداره سیاست ملی و روابط منطقه‌ای مسکو  در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: برنامه‌ریزی‌های لازم برای پخش مستقیم ویژه‌برنامه‌هایی که قرار است به مناسبت عید قربان در مساجد پایتخت برگزار شود، انجام شده است. بر این اساس مسلمانان باید برای پیشگیری از ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا در شرایط فعلی روز عید قربان را در منازل خود بمانند.

همچنین در این اطلاعیه آمده است: با وجود کاهش تدریجی تدابیر مربوط به جلوگیری از انتشار ویروس کشنده کرونا همچنان محدودیت‌هایی برای عموم مردم وجود دارد. در نتیجه صبح 31 ژوئیه، برابر با دهم مردادماه همزمان با مناسبت عید بزرگ قربان مساجد و مصلی‌های مسکو با رعایت تدابیر بهداشتی و مراقبتی، میزبان نماز عید قربان هستند اما برای رفاه حال مؤمنین این مراسم به صورت مستقیم از فضای مجازی و نیز شبکه‌های تلویزیونی و پایگاه‌های اینترنتی سازمان‌های دینی و شبکه‌های اجتماعی این نهادها پخش خواهد شد.

اداره سیاست ملی و روابط منطقه‌ای مسکو همچنین اعلام کرد: علاوه بر اینکه مسلمانان باید مراسم این روز را در منازل خود گرامی بدارند، از مؤمنانی که قصد انجام آیین ذبح در روز عید قربان را دارند، تقاضا می‌شود از طریق تماس تلفنی و شبکه‌های پیام‌رسانی که به همین منظور برای انجام ذبح شرعی از راه دور راه‌اندازی شده‌اند، این مستحب دینی را به‌جا آورده و از ذبح قربانی در سطح و حاشیه‌های شهر خودداری کنند.

انتهای پیام
captcha