شهادت سردار سلیمانی لبیک عمومی به جبهه مقاومت را به دنبال داشت
کد خبر: 3912817
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۸

شهادت سردار سلیمانی لبیک عمومی به جبهه مقاومت را به دنبال داشت

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: آمریکا با شهادت سردار سلیمانی توهم تضعیف و از بین بردن جبهه مقاومت را در سر داشت، اما شهادت ایشان علی‌رغم دردناکی آن برکاتی همچون لبیک عمومی به جبهه مقاومت و ادامه این راه ارزشمند را به دنبال داشت.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، عصر روز گذشته، 5 مرداد در گردهمایی ائمه جمعه استان که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد با اشاره به اینکه ماهیت فتنه‌گری و توطئه‌گری آمریکا برای دنیا مشخص است، گفت: ویروس کرونا ناتوانایی و ناکارآمدی آمریکا را به وضوح آشکار کرد و امروز به وضوح شاهد افول تدریجی آمریکا و شکست قدرت پوشالی آن هستیم.

وی اظهار کرد: آمریکا با شهادت فرمانده سرافراز نیروی قدس سپاه پاسداران حاج قاسم سلیمانی توهم تضعیف و از بین بردن جبهه مقاومت را در سر داشت، اما به برکت خون حاج قاسم عکس این موضوع اتفاق افتاد و شهادت ایشان علی‌رغم دردناکی آن  برای امت اسلام برکاتی همچون لبیک عمومی به جبهه مقاومت و ادامه این راه ارزشمند را به دنبال داشت.

کریمی ادامه داد: امروز دشمنان امت اسلام با استفاده از ابزار فضای مجازی عملیات روانی شدیدی علیه ملت ایران و دیگر ملل مسلمان به راه انداختند و قصد دارند از این طریق سرمایه‌های اجتماعی را از بین برده و ذهن‌ها را گروگان بگیرند که می‌طلبد مردم و مسئولان هوشیاری به خرج داده و بیشتر دقت کنند.

وی مسجد محوری را یکی از اقدامات بسیار خوب بسیج جهت تقویت سرمایه‌های اجتماعی بیان کرد و افزود: برای رسیدن به نتیجه مطلوب برنامه‌ریزی‌های کوتاه مدت، میان مدت  بلند مدت در دستور کار سازمان بسیج قرار دارد. مساجد سنگرهای مهم اسلام و انقلاب هستند که در طول چهل سال توانمندی و کارآمدی خود برای رفع مشکلات را به اثبات رساندند.

کریمی اضافه کرد: تشکیل قرارگاه‌های محلات و برگزاری جلسات با محوریت حل مشکلات مردم در مساجد می‌تواند در حضور آنان به ویژه نوجوانان و جوانان بسیار مؤثر باشد که تحقق این امر نیازمند عزم همگانی و انسجام ملی است. مساجد باید محل و پناه همه اقشار جامعه باشد و همانگونه که در ابتدای انقلاب نقش مؤثری در حل مشکلات مردم داشتند امروز هم باید به نقش تأثیرگذار آن بیشتر توجه کرد.

وی با تأکید براینکه بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی قابل حل است، برنامه‌ریزی دقیق همراه با آسیب شناسی را مهم عنوان کرد و افزود: جوانان و نوجوانان بسیاری در محلات وجود دارند که به شکل خودجوش اقدام به ایجاد اشتغال کردند که اگر این ظرفیت عظیم در کنار روحانیت و مساجد قرار گیرد می تواند در حل مشکلات اقتصادی و آسیب‌های اجتماعی بسیار راهگشا باشد. تجربه نشان داده تشکیلات موازی مشکلات کشور را حل نمی‌کند بلکه انسجام و وحدت رویه برطرف کننده مشکلات است.

انتهای پیام
captcha