هدفگذاری ۵۲۰۰ شغل از سوی کمیته امداد استان مرکزی
کد خبر: 3913177
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷

هدفگذاری ۵۲۰۰ شغل از سوی کمیته امداد استان مرکزی

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی گفت: ۵۲۰۰ فرصت شغلی با اعتباری بالغ بر ۱۲۵ میلیارد تومان در سال جاری هدفگذاری شده است.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی امروز، هفتم مرداد در نشست مطبوعاتی که در مجتمع فرهنگی تربیتی آیت الله اراکی اراک برگزار شد اظهار کرد: مردم استان مرکزی پس از شیوع کرونا بیش از 26 میلیارد تومان تحت عنوان کمک مؤمنانه به نیازمندان کمک کردند.

وی آمار حامیان طرح ایتام در استان را 26هزار نفر و کمک خیران به طرح اطعام ایتام را 5میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: در بخش زکات ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش کمک‌های نقدی و غیرنقدی است که ۶۰ درصد آن در قالب طرح شجره طیبه است. مردم استان ۳ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند.

مؤمنی بیان کرد: کمیته امداد تولیدکننده فقر در کشور نیست، بلکه درمان کننده است. خانواده‌های دارای بیماران صعب‌العلاج و یا سالمند مدام‌العمر مستمری دریافت می‌کنند، اما هدف ما از تحت پوشش داشت خانواده ایتام و بی‌سرپرستان خودکفا شدن خانواده‌ها و هدایت آنان به سمت کارآفرینی است.

وی از هدفگذاری ۵۲۰۰ شغل در استان با مبلغ ۱۲۵ میلیارد تومان در سال جاری خبرداد و با بیان اینکه از این تعداد یکهزار شغل ویژه بسیجیان است، تصریح کرد: افراد فاقد شغل و بیمه که دارای مهارت شغلی هستند می‌توانند از حمایت اشتغالی کمیته امداد برخوردار شوند. این نهاد افراد را در همه مراحل حتی بازار فروش محصولات کمک می‌کند.

مؤمنی ادامه داد: رویکرد کمیته امداد واگذاری برخی از امور به مراکز نیکوکاری است، در سال جاری ۲۲۴ مرکز با هدف واگذاری کار به خود مردم راه‌اندازی می‌شود و کمیته امداد تنها حمایت و نظارت می‌کند. در استان مرکزی ۴۸ هزار و ۵۰۰ خانواده تحت پوشش کمیته امداد هستند که ۴۴ هزار و ۶۰۰ از آنها مستمری‌بگیر هستند.

این مقام مسئول اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در سال جاری و سال آینده یکهزار واحد مسکونی ویژه نیازمندان هدف‌گذاری شده که ۲۸۰ واحد روستایی و ۱۲۹ خانوار آنها یتیم هستند که امیدست تا پایان سال 1400 به بهره‌برداری رسد. طی چهار ماه گذشته ۲۸ واحد مسکونی برای یتیم بالای ۳ نفر تحویل داده شد.

وی افزود: ۱۴۴ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت یکهزار واحد مسکونی در نظر گرفته شده است. بر اساس توافق‌نامه استانداری با سازمان برنامه و بودجه و کمیته امداد کشور هر کدام 37 میلیارد و 500 میلیون تومان تعهد دارند و ۵۶۰ قطعه زمین به ارزش ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ تومان نیز در اختیار قرار گرفته است.

مؤمنی با اشاره به پیشرو بودن عید قربان، گفت: با توجه به شرایط کرونایی روش‌های کمک به نیازمندان تغییر کرده که علاقمندان برای مشارکت در امور خیر اعیاد پیش رو از طریق شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ و یا از طریق شماره گیری *۸۸*۷۸*۸۶# و یا سایت امداد می‌توانند مشارکت داشته باشند. همچنین از قربان تا غدیربرگزاری طرح مواسات را در دستور کار داریم که از محل طرح هدفمندی یارانه‌ها تأمین شده است.

انتهای پیام
captcha