توجه به ظرفیت‌های داخلی؛ راهکار برون‌رفت از مشکلات
کد خبر: 3913411
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۴

توجه به ظرفیت‌های داخلی؛ راهکار برون‌رفت از مشکلات

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: راهکار برون‌رفت از مشکلات و توطئه‌های صهیونیستی و استکبار جهانی توجه به ظرفیت‌های داخلی است و بانک‌ها با خدمت به تولید و رونق آن می‌توانند در رشد اقتصادی همکاری کنند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی امروز، 8 مرداد در جلسه درس اخلاق مدیران که در بیت امام جمعه اراک برگزار شد، با اشاره به عظمت ماه ذی‌الحجه و دهه‌های اول و دوم این ماه، اظهار کرد: اگرچه امسال از نعمت ارزشمند حج بی‌بهره هستیم، اما باید از این ماه باعظمت بهره ببریم. امروز روز حرکت سالار شهیدان از مکه مکرمه به سمت عراق است و روز با برکت عرفه و عید مبارک قربان را در پیش داریم.

وی تأکید کرد: امروز باید بیشترین استفاده و بهره‌وری را از ظرفیت‌های موجود داشته باشیم. هنر مردان الهی این است که از امکانات و شرایط موجود بهترین مدیریت و تدبیرها را داشته باشند. نشاط و شادابی همواره باید در مدیریت‌ها دیده شود؛ چراکه پشتوانه معنوی انقلاب، روحیه توکل را ارتقا می‌بخشد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی غدیر را هویت مسلمانان برشمرد و بر ضرورت توسعه فرهنگ غدیر تأکید کرد و افزود: غدیر مؤلفه بین حق و باطل، عدالت و ظلم و نشان‌دهنده راه اولیای خدا و ولایت الهی است. تاریخ ثابت کرد قدرت‌های بدون پشتوانه الهی ماندگاری ندارند و انقلاب اسلامی به‌وضوح نشان داد اگر با ملت باشیم موفق خواهیم بود؛ چراکه امام راحل به پشتوانه نهضت عاشورا، مکتب امام حسین(ع) و مردم موفق به تشکیل انقلاب شد و امروز نیز به این دو پشتوانه بسیار ارزشمند انقلاب اسلامی نیازمند هستیم و باید قدردان باشیم.

این مقام مسئول به نامه 53 نهج‌البلاغه (نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر) اشاره کرد و گفت: در این نامه معارف نابی نهفته است که لازم است هر مدیری سرلوحه کار خود قرار دهد. امروز باید روی این نامه اقدامات پژوهشی و تحقیقاتی انجام شود؛ چراکه آن حضرت در هزاران سال قبل به بسیاری از موضوعاتی که امروز بشریت درگیر آن است اشاره کرده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی برنامه‌ریزی و هماهنگی جهت برگزاری اعیاد و مناسبت‌های پیش رو را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ضرورت دانست و اضافه کرد: مبارزه با ویروس کرونا نیازمند عزم همه‌جانبه و ملی است و لازم است همه به‌عنوان یک رسالت آن را به‌خوبی انجام دهند. این بیماری مرموز است و منافقانه عمل می‌کند، اما در کنار رعایت بهداشت نباید از فرصت‌های معنوی و مناسبت‌های دینی غافل شد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همچنین به اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در استان اشاره کرد و گفت: همه مجموعه‌های استان باید همانند مرحله اول در این رزمایش نقش‌آفرین باشند. رزمایش کمک مؤمنانه نماد خدمتگزاری و مجاهدت است که صحنه‌های بسیار به یادماندنی را آفرید.

وی در خصوص نذر قربانی مردم هم اظهار کرد: قربانی‌ها در عید قربان باید با حساسیت و تحت نظارت انجام شوند و نذری‌ها و غذاهای گرم نیز باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی طبخ شوند و مسئولان نگرانی‌های موجود را برطرف کنند. خدمتگزاری به مردم فرصتی الهی است و نمی‌توان در شرایط کرونایی کشور را تعطیل کرد؛ چراکه تحریم‌ها و کاهش فروش نفت مشکلات جدی برای کشور ایجاد کرده است و راهگشای این مشکلات توجه به جهش تولید است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: رشد تولید ملی برای اقتصاد کشور ضرورت است و همه قوا باید به رشد تولید اهمیت دهند. استان مرکزی ظرفیت‌های بسیار خوبی برای صادرات غیرنفتی و رشد تولید دارد که باید به‌خوبی استفاده شود. راهکار بیرون رفت از مشکلات و توطئه‌های صهیونیستی و استکبار جهانی توجه به ظرفیت‌های داخلی است و بانک‌ها با خدمت به تولید و رونق آن می‌توانند در رشد اقتصادی همکاری کنند.

نمیانده ولی‌فقیه در استان مرکزی با تأکید براینکه ستاد اقتصاد مقاومتی استان باید بر مسأله رونق تولید جدی‌تر و با برنامه‌ریزی دقیق‌تری ورود پیدا کند، گفت: امروز هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان امری ضروری بوده و امنیت جامعه در همه ابعاد اولویت اصلی کشور است.

انتهای پیام
captcha