ضرورت همکاری تنگاتنگ دستگاه قضا و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات 1400
کد خبر: 3913448
تاریخ انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶

ضرورت همکاری تنگاتنگ دستگاه قضا و شورای نگهبان برای برگزاری انتخابات 1400

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: با توجه به انتخابات سال 1400 ضرورت همکاری تنگاتنگ و وسیع‌تر دستگاه قضایی با شورای نگهبان جهت برگزاری ینتخاباتی شایسته و حضور حداکثری مردم احساس می‌شود.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام سید عبدالمهدی موسوی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی امروز، هشتم مرداد در نشست با رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی عملکرد شورای نگهبان به‌عنوان نهاد نظارتی در انتخابات اسفندماه سال 98 را قابل قبول بیان کرد و گفت: خروجی اقدامات این نهاد انقلابی، مجلسی جوان و انقلابی است که با همکاری با دستگاه قضایی مقابله همه‌جانبه با فساد اقتصادی را در دستور کار قرار داده است.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی سال 1400، تصریح کرد: دشمنان نظام با استفاده از فضای مجازی تخریب این نهاد انقلابی را دنبال می‌کنند که لازم است این امراز سوی رسانه‌ها برای مردم شفاف سازی شود. شورای نگهبان نهادی ارزشی و ولایی است که در جهت رفع نقایص احتمالی، جلوگیری از تفرقه و افزایش وحدت به ویژه در انتخابات مختلف در راستای اعتلای نظام تلاش می‌کند.

موسوی اظهار کرد: سال آینده انتخابات متعددی پیش‌رو است که می‌طلبد با هم‌افزایی بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف به این حوزه ورود کنیم، از طرفی با توجه به تبلیغات رسانه‌های معاند و اینکه برخی افرد در داخل کشور هم در زمین دشمنان بازی می‌کنند، باید به گونه‌ای عمل و تلاش شود که شاهد برگزاری یک انتخابات شایسته با حضور حداکثری مردم باشیم و در این راستا دستگاه قضا همانند گذشته همکاری تنگاتنگ و وسیع‌تری با شورای نگهبان خواهد داشت.

وی افزایش اعتماد عمومی و ایجاد رضایتمندی بیشتر در اقشار جامعه را یکی از رویکردهای دستگاه قضایی دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه مهمترین پشتوانه امنیت، مردم هستند؛ لذا رویکرد باید در جهت رضایتمندی آنان مردم از مسئولان باشد.

موسوی اضافه کرد: با توجه به اینکه دستگاه قضا با احکام کیفری سرو کار دارد و این ابزار در جهت افزایش رضایتمندی مناسب نیست، در نتیجه افزایش رضایتمندی در این دستگاه نسبت به سایر دستگاه‌ها و نهادها متفاوت و سخت‌تر است؛ چراکه در پایان هر حکمی، برخی از محکومان ناراضی هستند، اما تکریم مراجعان حتی محکومان با جرائم سخت و مجرمان قتل نیز باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: اجرایی شدن شعار سال با تأکید بر لزوم تکیه بر اقتصاد داخلی به عنوان نسخه شفابخش مشکلات ضروری است. تحقق شعار امسال نسخه شفابخشی رهبری برای درمان اقتصاد بیمار کشور است که در راستای اجرای آن به همکاری و هم‌افزایی همگان نیاز است و دستگاه قضایی استان نیز با همین دید مسائل کارگری استان را پیگیری می‌کند. اقتصاد پویا و متکی به تولیدات داخلی سدی در مقابل تحریم‌های ظالمانه دشمنان است.

حجت‌الاسلام امیدرضا مبارک آبادی، رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات استان مرکزی نیز در این دیدار گفت: در انتخابات اسفندماه سال گذشته تمامی نهادها و مسئولان ارشد استان همکاری مناسبی با هیئت نظارت استان داشتند و که این همگرایی و همدلی سبب ایجاد زمینه برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم در استان شد.

وی افزود: با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ علاوه بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی، انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس شورای اسلامی تفرش، فراهان و آشتیان نیز برگزار می‌شود، وظیفه شورای نظارت استان سنگین‌تر از گذشته است و در این راستا برنامه‌های نظارتی و اجرایی این نهاد انقلابی از هم‌اکنون آغاز شده است.

انتهای پیام
captcha