مجموعه کنفرانس‌های علمی و پژوهشی غدیر به ۶ زبان برگزار می‌شود
کد خبر: 3913746
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹
از ۱۱ لغایت ۱۶ مردادماه؛

مجموعه کنفرانس‌های علمی و پژوهشی غدیر به ۶ زبان برگزار می‌شود

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی از برگزاری کنفرانس‌های علمی پژوهشی غدیر به ۶ زبان دنیا در این مجتمع خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی کاویانی، رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی، در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به برنامه‌ها و اهداف این مجتمع، اظهار کرد: تعلیم و تربیت بانوان اسلامی از جمله اهداف این نهاد است که برنامه‌هایی متناسب با این اهداف در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی از برگزاری کنفرانس علمی پژوهشی غدیر با عنوان اکمال دین و اتمام نعمت ویژه ایام دهه ولایت و امامت خبر داد و افزود: این کنفرانس از ۱۱ تا ۱۶ مردادماه برگزار می‌شود. زمان برگزاری بخش زبان فارسی این کنفرانس پیش از ظهر است و شخصیت‌های فعال علمی و پژوهشی در زمینه ماجرای غدیر از نگاه اهل سنت در این نشست‌ها به ایراد سخنرانی می‌پردازند. کنفرانس‌ها به زبان فارسی به شکل حضوری با رعایت پروتکل بهداشتی و مجازی و ویدئو کنفرانسی به آدرس https://vc.miu.ac.ir/hoda۲ برای مخاطبان نیز ارائه می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی کاویانی با اشاره به موضوعات و سخنرانان این کنفرانس‌ها گفت: آیت‌الله حسینی قزوینی، استاد حوزه و رئیس مؤسسه تحقیقاتی حضرت ولی عصر(عج) در نخستین روز این نشست پیرامون غدیر در منابع اهل سنت به ایراد سخنرانی می‌پردازد. نشست غدیر در نهج‌البلاغه روز یکشنبه، ۱۴ مردادماه، برگزار می‌شود که حجت‌الاسلام ابوالقاسمی در زمینه غدیر و عاشورا به تبیین نکات و آموزه‌ها می‌پردازند.

رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی اظهار کرد: حجت‌الاسلام شکوری در زمینه بررسی واقعه غدیر با رویکرد فقهی، حجت‌الاسلام رفیعی، رئیس مجتمع آموزش عالی تاریخ سیره و تمدن اسلامی در زمینه اهمیت و جایگاه غدیر در منابع فریقین و حجت‌الاسلام یزدانی پیرامون غدیر در منابع اهل سنت هر یک در نشست‌های مجزا به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌هایی به ۶ زبان زنده دنیا گفت: «علی(ع) بین‌القضا و القانون» با سخنرانی مواهب‌الخطیب به زبان عربی، نشست «واجبات و تکالیف بانوان مسلمان» با سخنرانی دکتر یحفوفی به زبان فرانسه و نشست «غدیر خم در قرآن، حدیث و تاریخ» با سخنرانی دکتر هاشمی به زبان انگلیسی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی کاویانی تصریح کرد: الیزابت اسعد به زبان اسپانیولی در نشست با عنوان خطبه پیامبر(ص) در غدیر و فیاضی پیرامون غدیر اتمام نعمت و تجلی رسالت به زبان اردو به ایراد سخنرانی می‌پردازند. چنین اقداماتی در شناساندن واقعه غدیر به مسلمانان در اقصی نقاط دنیا مؤثر است و پاسخگوی نیاز‌ها و سؤالات در زمینه واقعه غدیر خواهد بود.

انتهای پیام
captcha