جهش تولید تحت تأثیر کرونا قرار نگیرد / رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محرم
کد خبر: 3913765
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱

جهش تولید تحت تأثیر کرونا قرار نگیرد / رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در محرم

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: امسال با نام جهش تولید نام گرفته و همه ظرفیت‌های استان باید به کارگرفته شود تا تولید به خاطر شیوع بیماری تحت تأثیر قرار نگیرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی، امروز، 10 مرداد ماه در خطبه نماز عید سعید قربان که در مصلای بیت‌المقدس اراک برگزار شد، این عید را به مردم، به ویژه کادر درمان و جهادگران این عرصه تبریک گفت و اظهار کرد: شیوع کرونا تهدید جدی حوزه سلامت در اغلب کشورها است و تکلیف شهروندان در برهه حساس کنونی ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شستشوی مکرر دست‌ها، مشارکت بالا و احساس مسئولیت در راستای تحقق کمک‌های مؤمنانه برای حمایت اقشار ضعیف و کادر درمان حوزه سلامت است.

وی با تشکر از شرکت مردم در رزمایش مواسات، تصریح کرد: کرونا، بیماری مرموزی است و نیاز است همه شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند، امیدست واکسن بیماری هرچه زودتر تولید و بیماری ریشه کن شود، اما تولید این واکس زمان‌بر است و بسیار ضروری است با رعایت بهداشت فردی و اجتماعی هوشمندانه در راستای مهار کووید 19 قدم برداشت.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه نمی‌توان به این راحتی کشور و اقتصاد را تعطیل کرد، از بهبود یافتگان بیماری کرونا درخواست اهدای پلاسما کرد و اضافه کرد: برخی از مبتلایان در وضعیت خطرناک و سخت به سر می‌برند که وظیفه انسانی حکم می‌کند به این افراد کمک شود.

وی در بخشی از سخنان خود به نزدیک بودن ماه محرم و صفر نیز اشاره کرد و گفت: برای عزاداری محرم و صفر قطعا به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا عمل خواهیم کرد و اگر مجوز صادر شد حداکثر طول مدت مراسم عزاداری یک ساعت و نیم و با فاصله‌گذاری اجتماعی انجام می‌شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با یادآور شدن این مطلب که ستاد ملی مقابله با کرونا شیوه‌نامه‌هایی با حساسیت بالا تدوین و در اختیار هیئات مذهبی قرار داده است، اظهار کرد: اسلام همواره به حفظ سلامت تأکید و توصیه دارد ؛ لذا با برنامه‌ریزی منظم و رعایت تمام قوانین بهداشتی عزاداری محرم را با کیفیت و محتوای دینی و مذهبی برگزار می‌کنیم.

امام جمعه اراک به پیام معظم رهبری در خصوص حج استناد کرد و افزود: حج ابراهیمی شناسنامه بزرگ امت اسلامی، عَلَم دفاع از حق، پاسداری از عدالت و مقابله با همه شیاطین دنیوی است. این مناسک دانشگاه بسیار بزرگی است که با پیروزی انقلاب اسلامی معنای واقعی و تفسیر صحیح حج به مسلمانان دنیا معرفی شد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی همدلی را رمز عبور از بحران اقتصادی در کشور دانست و اظهار کرد: ضروری است دولت نظارت خود بر قیمت‌ها را افزایش دهد تا تورم افزایش روز افزون نداشته باشد. مقامات کشور باید بر قیمت کالاها به ویژه اجناس شاخص مثل زمین، مسکن نظارت بیشتری داشته باشد؛ زیرا رشد نابجای قیمت‌ها به اقشار ضعیف جامعه فشار وارد کرده است و انتظارست دولت راه‌های بهبود وضعیت اقتصاد و افزایش ارزش پول ملی را در پیش گیرد تا وضعیت بهتر شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان گفت: امسال با نام جهش تولید نام گرفته و همه ظرفیت‌های استان باید به کارگرفته شود تا تولید  به خاطر شیوع بیماری تحت تأثیر قرار نگیرد. از دولت و مجلس جدید انتظار می‌رود به مشکلات مردم به صورت ویژه رسیدگی کنند و برای کاهش فشار اقتصادی بر مردم تلاش کرده و با حمایت از تولید در بخش‌های مختلف زمینه خودکفایی را فراهم کنند. 

انتهای پیام
captcha