حج؛ رزمایش قدرت اسلام در برابر مستکبران
کد خبر: 3913784
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

حج؛ رزمایش قدرت اسلام در برابر مستکبران

امام جمعه محلات با اشاره به عدم حضور زائران در مناسک حج، اظهار کرد: حج رزمایش قدرت اسلام در برابر مستکبرانی است که مظهر ظلم، ضعیف‌کُشی و استکبار هستند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حجت‌الاسلام مهدی ربانی، امام جمعه محلات امروز، 10 مرداد ماه در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجد القائم(عج) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: راه قرب الهی پیشه کردن تقوا و حرکت در مسیر آموزه‌های قرآنی است و خداوند در قرآن می‌فرمایند: «ای اهل ایمان! تقوا پیشه کنید، هر نفسی باید مراقبه کند و به آخرت خود توجه داشته باشد».

وی با اشاره به پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت حج ابراهیمی، اظهار کرد: آیه شناخته شده امر خداوند به وحدت مسلمانان در قرآن «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَميعًا وَلا تَفَرَّقوا» است و رهبری با وجود توطئه بسیار دشمنان وحدت را ضرورت بیش از پیش امروز مسلمانان بیان فرمودند.

حجت‌الاسلام ربانی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنی دیگر فرمودند: خداوند چارچوب امت اسلامی و وظایف محول شده برای آنان را در آیه 29 سوره «فتح»: « مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ۚ وَالَّذِينَ مَعَهُ أَشِدَّاءُ عَلَى الْكُفَّارِ رُحَمَاءُ بَيْنَهُمْ، محمد (صلی اللّه علیه و آله و سلم) فرستاده خداست و یاران و همراهانش بر کافران بسیار قویدل و سخت و با یکدیگر بسیار مشفق و مهربانند» به تصویر کشیده است. از دیدگاه قرآن مبارزه با سردمداران کفر و عدم تکیه به ظالمان از وظایف مسلمانان است.

وی ضرورت توجه به عید غدیر خم را متذکر شد و افزود: امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا فقدان نعمتی همچون برگزاری جشن غدیر احساس می‌شود. متأستفانه کسانی که خود را خادم حرمین می‌دانند نه خود از این نعمت درست استفاده می‌کنند و نه اجازه می‌دهند دیگر جوامع اسلامی از آن بهره‌مند شوند. حج رزمایش قدرت اسلام در برابر مستکبرانی است که مظهر ظلم، ضعیف‌کُشی و استکبار هستند.

امام جمعه محلات با اشاره به اجرای مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه، اظهار کرد: 7 هزار بسته معیشتی بیت نیازمندان توزیع شده است که طبق امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ادامه داربودن این نهضت در دهه ولایت 2 هزار بسته معیشتی دیگر به ارزش بیش از 300 هزار تومان به خانواده‌های کم بضاعت اهدا می‌شود.

انتهای پیام
captcha