اصحاب رسانه در تولید محتوا پیشگام باشند
کد خبر: 3914231
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴

اصحاب رسانه در تولید محتوا پیشگام باشند

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی با تأکید بر نقش رسانه‌ها، اظهار کرد: اصحاب رسانه مکلف هستند در گام اول راهبردهای دشمن را شناسایی کرده و در جهت خنثی‌سازی، محتواسازی و تولید برنامه کند.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، سردار محسن کریمی، فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، امروز، 12 مرداد ماه در سی‌و‌پنجمین در نشست گام دوم کنگره ملی نقش امام خمینی(ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی گفت: مجاهدت‌های صورت گرفته در حوزه‌های سلامت، بهداشت، درمان و خدمتگزاری برگرفته شده از تفکر غنی دفاع مقدس است و این امر نشان‌دهنده این است تفکر و نهضت دفاع مقدس پس از گذشت چهل سال هنوز در کشور زنده و پویا است.

وی با اشاره به اینکه شرایط پیش رو نشان می‌دهد تفکر دفاع مقدس پس از گذشت 40 سال راهگشا و حرکت دهنده در بسیاری از بحران ها و مقاطع حساس است، اظهار کرد: برای انتقال و تبیین این تفکر ارزشمند به نسل جوان بیش از گذشته باید توجه کرد. رسانه، یکی از ابزارهایی است که در ترویج و تبیین جریان دفاع مقدس بسیار تأثیرگذار است و رسانه‌های استان در امر تبیین این فرهنگ همواره پیشتاز هستند.

کریمی ضرورت توجه رسانه‌های استان به تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: رسانه‌های استان مرکزی به ویژه خبرگزاری‌ها و صدا و سیمای شبکه آفتاب در جریان برگزاری کنگره شهدای استان امتحان خود را به خوبی پس دادند و به طور عملیاتی نشان دادند دغدغه تقویت فرهنگ ایثار و شهادت را دارند.

وی جریان کنگره شهدای استان مرکزی را جریانی فرهنگی برشمرد و اضافه کرد: خوشبختانه این کنگره تمامی دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان را در قرارگاهی متمرکز کنار یکدیگر جمع کرده و با وحدت و انسجام کامل حرکت کرد. دشمن به خوبی به تأثیرگذاری فرهنگ ایثار و شهادت واقف است و برای ضربه زدن به این فرهنگ از فضای مجازی و قدرت رسانه‌ای استفاده می‌کند.

کریمی نقش رسانه‌ها در خنثی توطئه دشمنان را مهم توصیف کرد و افزود: اصحاب رسانه مکلف هستند در گام اول راهبردهای دشمن را شناسایی کرده و در جهت خنثی سازی محتوا سازی و تولید برنامه کند. رسانه‌ها می‌توانند برای تولید محتوا و خوراک مناسب به آرشیوهای جمع آوری شده مراجعه کنند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تشکیل گروه‌های جهادی یکی از مهمترین دستاوردهای فرهنگ دفاع است، اظهار کرد: بسیاری از جوانان در قالب گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف عمرانی، فرهنگی، پزشکی به خدمت رساندن مشغول هستند. به همت جوانان جهادی بسیج سازندگی به ظرفیتی بزرگ برای رشد و تعالی جوانان و نوجوانان در همه ابعاد تبدیل شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در روزهای گذشته شاهد افتخار آفرینی رزمندگان اسلام در چهاردهمین رزمایش پیامبر اعظم(ص) سپاه در خلیج فارس و غرب تنگه هرمز بودیم که خوشبختانه این رزمایش با ابتکار بزرگ شلیک موشک‌های بالستیک از اعماق زمین برای نخستین بار در دنیا برگزار شد که جای تحسین دارد.

رسالت اصحاب رسانه

سرهنگ غلامرضا کریمی، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی هم در این جلسه گفت: دفاع مقدس هویت ملت و انقلاب است و بعد از گذشت چهل سال از دفاع مقدس شاهدیم این فرهنگ روز به روز در کشور ماندگارتر می‌شود.

کریمی اظهار کرد: تبیین و تقویت فرهنگ دفاع مقدس رسالت بزرگ برای مدیران، مسئولان، اساتید، اصحاب رسانه و فرهنگ، طلاب، بسیجیان، دانشجویان و همه اقشار جامعه است که باید به خوبی انجام شود و چهل سالگی دفاع مقدس فرصتی مناسب برای این کار مهم است.

وی بیان کرد: زحمت انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس به جامعه و نسل جوان در طول 40 سال با اصحاب رسانه بوده است و خبرنگاران استان در حوزه دفاع مقدس بسار فعال هستند و این دغدغه را در جریان برگزاری کنگره شهدا در طی این چند سال نشان دادند.

کریمی ادامه داد: تجلیل و تکریم از اصحاب رسانه به جهت نقش آفرینی آنان در مقاطع مختلف یکی از برنامه‌های مهم کنگره شهدای استان بود که در قالب اجلاسیه و در راستای گرامیداشت چهل سالگی دفاع مقدس برای آن برنامه ریزی‌هایی تدوین شده بود. متأسفانه بیماری منحوس کرونا شرایط بسیار ناگواری برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی ایجاد کرده است، اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و با اخذ مجوز از قرارگاه زیستی استان و رعایت تمامی شیوه‌امه‌های بهداشتی مراسم تکریم و تجلیل از اصحاب رسانه سه شنبه، 14 مرداد برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha