همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن تمدید شد
کد خبر: 3914354
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴

همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن تمدید شد

همایش ملی «مقاومت اسلامی از نگاه قرآن» که قرار بود اول تا ششم شهریور‌ماه در قم برگزار شود، به 29 شهریور تا سوم مهرماه موکول شد.

زمان برگزاری همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن تمدید شد

حجت‌الاسلام والمسلمین محدصادق یوسفی‌مقدم، رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا، گفت: قرار بود همایش ملی مقاومت از منظر قرآن کریم ابتدا در سال گذشته و در اسفندماه برگزار شود، اما به علت شیوع کرونا لغو شد. با تصمیم‌گیری دبیرخانه همایش، مقرر شده است تا همایش مذکور از 29 شهریور با مراسم افتتاحیه آغاز شود و به مدت شش روز یعنی تا روز تا سوم مهرماه ادامه خواهد یافت.

یوسفی‌مقدم تصریح کرد: این همایش هر روز در قالب برپایی پنل‌های علمی از ساعت ۹ تا ۱۳ برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای بهره‌مندی از مباحث و حضور مجازی در آن می‌توانند با مراجعه به نشانی http://dte.bz/reg ثبت‌نام کنند. همچنین پایگاه اطلاع‌رسانی همایش به نشانی http://moghavemat.isca.ac.ir/fa در دسترس علاقه‌مندان است.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن کریم با اشاره به برنامه‌های افتتاحیه این همایش، اظهار کرد: خیرمقدم و سخنرانی حجت‌الاسلام نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، همچنین حجت‌الاسلام محمدی عراقی، رئیس دفتر رهبر انقلاب در قم و سخنرانی بنده به عنوان دبیر علمی همایش از جمله این برنامه‌هاست. گزارش دبیران پنل‌ها از دیگر برنامه‌های این مراسم است. همچنین اختتامیه این همایش نیز در روز سوم مهرماه برگزار می‌شود و حجت‌الاسلام واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، سخنرانی این مراسم خواهد بود.

همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن تمدید شد

وی در مورد پنل‌های این همایش، اظهار کرد: گفتمان‌سازی و روش مقاومت از منظر قرآن، مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از منظر قرآن، الگوهای مقاومت در قرآن، دستاوردهای مقاومت از منظر قرآن و چالش‌های مقاومت از منظر قرآن کریم، پنل‌های این همایش هستند که به ترتیب از روز 29 شهریور تا سوم مهر از ساعت ۹ تا ۱۳ برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha