گزارش گاه‌نگار اپیدمیولوژی بیماری کرونا
کد خبر: 3914462
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷

گزارش گاه‌نگار اپیدمیولوژی بیماری کرونا

گزارش گاه‌نگار اپیدمیولوژی بیماری کرونا، از سوی کمیته اپیدمیولوژی معاونت آموزشی وزارت بهداشت منتشر شد.

گزارش گاه نگار اپیدمیولوژی بیماری کرونابه گزارش ایکنا، گاه‌نامه روند اپیدمیولوژیک بیماری کرونا در کشور، از سوی وزارت بهداشت منتشر شد.

در تحلیل نهایی این گاه‌نگار آمده است: هر چند موارد ابتلا و مرگ نسبتاً بالاست، اما ثبات و تغییرات مختصر نزولی در آن دیده می‌شود.

روند ثبات با شدت بالای ابتلا و مرگ در شش استان زنجان، لرستان، اردبیل، فارس، تهران و آذربایجان شرقی) و با شدت کمتر در دو استان قم و سیستان و بلوچستان مشاهده شده است.

روند صعودی یا شروع پیک در چهار استان مازنداران، اصفهان، البرز، چهار محال و بختیاری و روند ثبات یا تغییرات مختصر صعودی در استان یزد نیز مشاهده شد. به نظر می‌رسد براساس این تحلیل اپیدمیولوژیک سه استان بوشهر، مرکز و همدان اخیراً یک اپیدمی را تجربه کرده‌اند.

در چهار استان خوزستان، آذربایجان غربی، گلستان و خراسان جنوبی و در سه استان هرمزگان، کردستان و گیلان تغییرات مختصر نزولی به همراه روند ثبات نسبی مشاهده می‌شود. در هشت استان ایلام، کرمانشاه، خراسان شمالی، سمنان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، خراسان رضوی و قزوین ناسازگاری داده اجازه تحلیل درستی از وضعیت اپیدمی را نمی‌دهد، باید مدنظر داشت که یک استان می‌تواند چندین منحنی را تجربه کند.
انتهای پیام
captcha