مؤسسه جامعةالقرآن فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش می‌دهد
کد خبر: 3914481
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۶
همزمان با بیست‌ودومین سالروز تأسیس جامعةالقرآن؛

مؤسسه جامعةالقرآن فعالیت خود را در شبکه‌های اجتماعی گسترش می‌دهد

همزمان با بیست‌ودومین سالروز تأسیس جامعةالقرآن صفحه این مؤسسه در اینستاگرام و آرشیو مجازی قرآن‌یاوران در سروش راه‌اندازی شد.

به گزارش ایکنا، با توجه به شیوع کروناویروس و سرانجام نامعلوم برگزاری دوره‌های آموزشی حضوری، مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت جامعةالقرآن الکریم و اهل‌البیت(ع)، آموزش‌ها را با تقویت زیرساخت‌ها به عرصه مجازی آورده و همزمان با بیست‌ودومین سالروز تأسیس این مرکز مردم‌نهاد، صفحه جامعةالقرآن در اینستاگرام و گروه قرآن‌یاوران (ویژه شعب بزرگسالان) در پیام‌رسان سروش راه‌اندازی شد.

سیدمحمد میرعارفین، مسئول مرکز فضای مجازی قرآن‌یاوران مؤسسه جامعةالقرآن الکریم و اهل‎البیت، در این باره گفت: آموزش نیز مانند دیگر بخش‌های کار و زندگی در کنار شرایط کرونا باید جریان داشته باشد و تنها شکل اجرای آن تغییر کرده است. بنابر این پس از انتقال دوره‌های حضوری هر شعبه به فضای مجازی، راه‌اندازی کانالی برای مدیریت آموزش‌ها و ارائه دروس ضروری بود.

وی ادامه داد: بر این اساس با مرکز تولیدات رسانه و فناوری اطلاعات امام رضا(ع) تفاهم‌نامه‌ای منعقد شد تا گامی اثرگذار برای تولید محتوای رسانه‌ای در قالب پیشبرد اهداف آموزشی برداشته شود و ثمره این تفاهم‌نامه تولید دو اثر فاخر تبلیغاتی در عرصه مدارس و پیش‌دبستانی بود.

میرعارفین اضافه کرد: در گام بعدی بنا به درخواست و نیاز مربیان و قرآن‌آموزان و تجربه موفقی که در راه‌اندازی آرشیو مجازی خردسالان داشتیم بر آن شدیم تا آرشیو  تخصصی مباحث کمک آموزشی واحد‌های بزرگ‌سال را در پیام‌رسان سروش راه‌اندازی کنیم و سپس صفحه اینستاگرام مؤسسه را در آغاز بیست‌ودومین سال تأسیس مؤسسه افتتاح کردیم. همچنین، به زودی افتتاح دو پایگاه اینترنتی و دو کانال خبری و آموزشی را با نشانی jqk_org در دستور کار داریم.

گزارش ایکنا حاکی است که منیر روحی، مسئول روابط عمومی مؤسسه جامعةالقرآن، نیز در گفت‌وگو با ایکنا درباره محتوای کانال آرشیو مجازی ویژه مربیان واحد و شعب بزرگسالان مؤسسه و ارائه محتوای کمک آموزشی در کنار دروس اصلی اظهار کرد: موضوعات این کانال با سرفصل‌هایی چون محتوای دروس تخصصی نوجوانان و بزرگسالان و دروس عمومی برای نوجوانان و بزرگسالان ارائه می‌شود.

روحی گفت: محتوای دروس تخصصی نوجوان و بزرگسالان شامل دروس روخوانی، تجوید قرآن، پرسش و پاسخ از مصحف شریف، حفظ، قرائت ترتیل، قرائت تحقیق و مکالمه قرآنی است. محتوای دروس عمومی نوجوانان و بزرگسالان نیز تأثیر عزاداری بر تربیت کودکان و نحوه آموزش آن، آموزش عکاسی نوین با موبایل، روان‌شناسی نوجوانان، مباحث مهدویت، شبهات اعتقادی، معماهای قرآنی، احادیث، راه‌کارهای انرژی مثبت، اعلام مناسبت‌های ملی و مذهبی، تغذیه و استراحت را دربرمی‌گیرد.

انتهای پیام
captcha