اصلاح امور مداحی در سایه ارتقای کیفیت جلسات
کد خبر: 3914510
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۴

اصلاح امور مداحی در سایه ارتقای کیفیت جلسات

رئیس بنیاد دعبل خزایی استان مرکزی، با بیان اینکه کیفیت جلسات مداحی نباید فدای کمیت شود، تصریح کرد: تقویت کیفیت جلسات باعث می‌شود تا مداحان هر مطلبی را بیان نکرده و مستمع هم هر مطلبی را نپذیرد و این امر نقطه آغاز اصلاح در امور مداحی است.

علیرضا مرادی، رئیس بنیاد دعبل خزایی استان مرکزی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، بر ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در ماه محرم و صفر تأکید و بیان کرد: پایبندی به اصول بهداشت فردی و اجتماعی در هر زمانی واجب و این امر در دوره کنونی به دلیل شیوع بیماری کرونا واجب‌تر است.

وی به نقش مداحان در تحقق گام دوم انقلاب اشاره و بیان کرد: حوزه اندیشه و تبلیغ باید به سمت کیفی‌سازی پیش رود، در گام دوم انقلاب هرچه به سمت کیفی کردن فعالیت‌ها در حوزه مداحی، اعتقادی و دینی حرکت کنیم به همان اندازه فضا را بیشتر در اختیار گرفته‌ایم.

مرادی فدا شدن کیفیت جلسات به پای کمیت را ضربه وارده چند سال اخیر به حوزه مداحی دانست و اظهار کرد: باید مراقب بود از این پس کیفیت جلسات فدای کمیت نشود؛ چراکه ضربه سنگینی وارد می‌کند. تقویت کیفیت جلسات باعث می‌شود تا مداحان هر مطلبی را بیان نکرده و مستمع هم هر مطلبی را نپذیرد و این امر نقطه آغاز اصلاح در امور مداحی است.

وی آینده مداحی را تلفیقی از سنتی بودن و نوآوری بیان و تصریح کرد: تلفیق سنت و نوآوری علاوه بر بروز آفات خاص خود، شیرینی و جذابیت نیز دارد. افرادی که نبض این امر مهم را در دست گرفتند باید مراقب باشند تا به نقطه ایده‌آل برسیم. در مجموع چشم‌انداز مداحی روشن است به شرط آنکه در فضای کیفی حرکت کنیم اگر در این فضا حرکت کنیم قطعاً چهره درست و قابل قبولی از فرهنگ دینی را به مردم نشان داده و آغازی بر رشد در حوزه مداحی است.

مرادی در پایان به مداحان جوان توصیه کرد: در نگاه اول چشم به فرمان رهبری داشته باشند. انگیزه، استعداد و توانمندی مداحان جوان قابل تأمل است، وقت بسیار خوبی را در جلسات مداحی صرف می‌کنند، اما باید دقت لازم را داشته باشند که مسیر حرکتی خود را در مسیر ولی خدا تنظیم کنند تا به مسیر سعات برسند.

انتهای پیام
captcha