ترویج و تبلیغ بیشتر برای اجرای جلسات قرآن خانوادگی
کد خبر: 3914686
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
حجت‌الاسلام والمسلمین حکیمی تأکید کرد:

ترویج و تبلیغ بیشتر برای اجرای جلسات قرآن خانوادگی

مدیر مؤسسه کریمه آل‌رسول(س) و حافظ کل قرآن تأکید کرد: در زمان شیوع کرونا، که اعضای خانواده بیشترین زمان را در کنار هم سپری می‌کنند، بهترین فرصت برای برگزاری جلسات خانوادگی قرآن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالفضل حکیمی، مدیر مؤسسه فرهنگی قرآن و عترت کریمه آل‌رسول(س) قم، در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: با توجه به تأکید مکرر مقام معظم رهبری درباره احیای دوره‌های خانگی قرآن که فرموده‌اند: «یکی از کارهای مهم عبارت است از اینکه دوره‌ها و جلسات قرآن را زیاد کنیم ... بعضی از عادت‌های خوب وجود داشت که حالا به خاطر وجود تلویزیون و رادیو قرآن و مانند اینها کمی عقب افتاده که بایستی جبران شود، همین دوره‌های خانگیِ قرآن است.» امروز به دلیل شیوع کرونا بهترین فرصت برای احیای آن است.

این حافظ قرآن با اشاره به اینکه فعالیت حضوری و متمرکز چه در قالب تشکیل جلسات سنتی قرآن در مساجد و حسینیه‌ها و هم در قالب مؤسسات قرآنی کم شده است، اظهار کرد: چون اعضای خانواده اوقات بیشتری در کنار هم هستند، جلسات خانوادگی قرآن را برگزار کنند. حتی می‌توانند با حضور اقوام و حدود پنج و شش نفر و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی یا فاصله‌گذاری اجتماعی و همچنین در فضای مجازی به صورت زنده در قالب اشتراک‌گذاری با دیگر خویشاوندان این کار را گسترش دهند.

وی با تأکید بر اینکه نیاز نیست حتماً این جلسات با ارائه مباحث تخصصی و حرفه‌ای همراه باشد، گفت: حتی اعضای خانواده می‌توانند در کنار قرائت قرآن، هر جلسه به بیان قواعد تجویدی و نکات تفسیری بپردازند. جلسات قرآن بستری مناسب برای تربیت فرزندان و پرورش قاریان و حافظان و کشف استعدادها و توانمندی‌ها در هر کدام از این عرصه‌ها است. اساتید قرآن در هر محله باید اقدام به راه‌اندازی یک جلسه قرآن کنند، چراکه نباید با وجود اساتید قرآن از نعمت جلسات قرآن بی‌بهره‌ بود.

انتهای پیام
captcha