طراحی مسابقات مجازی با محتوای «غدیر خم» در مهد قرآن دولت‌آباد
کد خبر: 3914694
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶

طراحی مسابقات مجازی با محتوای «غدیر خم» در مهد قرآن دولت‌آباد

مهد قرآن کریم و ولایت شهر دولت‌آباد، به مناسبت ایام ولایت و امامت اقدام به برپایی چند مسابقه مجازی با موضوعات متنوع کرده است.

به گزارش ایکنا؛ با شیوع موج دوم کرونا و ادامه قرنطینه خانگی و همچنین فرارسیدن ایام ولایت، مهد قرآن کریم شهر دولت‌آباد، شهرستان برخوار استان اصفهان، تصمیم بر برگزاری مسابقه مجازی حفظ سوره نازعات دارد.

دختران و پسران نوجوان که به دلیل مقابله با بیماری کرونا در منزل قرنطینه هستند، می‌توانند با حفظ سوره مبارکه در این مسابقه شرکت کرده و این تهدید را به فرصتی برای سنجش حافظه تبدیل کنند. فراخوان مسابقه در مدارس وابسته به مهدقرآن کریم به نام «مدارس مهاد» اعلام شد.

سوره نازعات هفتاد و نهمین سوره و از سوره‌های مَکّی قرآن است که در جزء سی‌ام قرار دارد. این سوره را به دلیل اینکه با سوگند خداوند به نازعات آغاز می‌شود، «نازعات» نامیده‌اند. نازعات یعنی فرشتگانی که جان‌ها را می‌گیرند.

زمان برگزاری آزمون روز چهارشنبه 15 مرداد‌ماه است. علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت‌نام با شماره 03145825555 تماس بگیرند.

برگزاری مسابقه حفظ حکمت‌های «نهج البلاغه»

همچنین مهدقرآن کریم شهر دولت‌آباد، مسابقه حفظ حکمت و خطبه‌های کتاب شریف نهج‌البلاغه را به صورت مجازی برگزار می‌کند.

این مرکز قرآنی با هدف آشنایی قرآن‌آموزان و عموم مردم با سخنان امیرالمؤمنین(ع)، مسابقه حفظ حکمت‌های نهج‌البلاغه را راه‌اندازی کرد. مقرر شده چند حکمت یا خطبه، هر شب در کانال «در محضر قرآن با غدیر» بارگذاری شده و شرکت‌کنندگان پس از حفظ و تثبیت با یکدیگر به رقابت بپردازند.

یکی دیگر از مسابقاتی که این مرکز برای ایام غدیر خم در نظر گرفته، نخستین مسابقه ساخت انیمیشن با موضوع غدیر است. این مسابقه در دو سطح کودک و نوجوان (7 تا 10 سال) طراحی شده که کودکان و نوجوانان آشنا با این هنر، بتوانند کلیپ، انیمیشن یا بازی بسازند.

انتهای پیام
captcha