تصویری کمیاب از چاه زمزم در مسجدالحرام
کد خبر: 3914821
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۸

تصویری کمیاب از چاه زمزم در مسجدالحرام

 حساب کاربری مؤسسه ملک سعود در شبکه اجتماعی توئیتر، با انتشار تصویری قدیمی از مسجدالحرام، کاربران توئیتر را با بخشی از تاریخ این مکان مقدس آشنا کرده است.  

به گزارش ایکنا به نقل از «سی‌ان‌ان عربی»؛ مؤسسه ملک سعود در عربستان سعودی، اخیراً در حساب رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر تصویری قدیمی از چاه زمزم منتشر کرده است.
 
این عکس سیاه و سفید بخشی از مسجدالحرام را شامل بنای چاه زمزم در چند دهه گذشته و پیش از تخریب آن به نمایش گذاشته است.
 
بر اساس آنچه این مؤسسه در توئیت خود نوشته است، بنای چاه زمزم پس از نخستین دوره توسعه مسجدالحرام در زمان ملک سعود با هدف توسعه بخش مطاف، تخریب شد.
 
مسجدالحرام در طول سالیان گذشته شاهد تغییرات گسترده‌ای بوده است و طرح توسعه این مسجد از سوی دولت عربستان تا کنون در چهار مرحله انجام شده است.
 
از جمله تحولاتی که این مسجد بزرگ شاهد بوده است، در سال 1375 هجری قمری (1955 میلادی) و زمان پادشاهی ملک سعود بود که مالکیت منازل و زمین‌های اطراف آن پس از تخمین قیمت آن، از صاحبان این املاک گرفته شده است.
 
این توسعه شامل ساخت سه طبقه بوده است: گنبدها، طبقه همکف و طبقه اول مسجدالحرام و همچنین ساخت دو طبقه در مسعی (محل سعی صفا و مروه) و توسعه مطاف(محل طواف خانه خدا).
 
در عملیات توسعه مسجدالحرام بنای چاه زمزم تخریب شد و این چاه در زیر زمین قرار گرفت و با شیرهای آب و مجرای فاضلاب تجهیز شد.
 
تصویری کمیاب از چاه زمزم در مسجد الحرام پیش از تخریب بنای آن
انتهای پیام
captcha