نقش امام هادی(ع) در حقانیت مذهب تشیع
کد خبر: 3914839
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۸
آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری مطرح کرد:

نقش امام هادی(ع) در حقانیت مذهب تشیع

امام جمعه بوشهر بیان کرد: بعد از اثبات امامت امام هادی(ع) در کودکی، تابش عظمت علمی و تسلط در مذاکرات و سخنان آسمانی آن امام همام در این سن، دلیل بر امامت الهی ایشان و حقانیت مذهب تشیع شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر، 15 مردادماه طی سخنانی با تبریک میلاد دهمین پیشوای شیعیان، اظهار کرد: حضرت علی بن محمد(ع) ملقب به نقی و هادی، امام دهم شیعیان در نیمه ذی‌الحجه سال 212 هجری قمری در صریا از نواحی مدینه به دنیا آمد و با وجود خود آسمان هدایت بشریت را روشنی بخشید.

وی با بیان اینکه حضرت هادی النقی(ع) در سال 220 هجری قمری بعد از شهادت مظلومانه پدر بزرگوارش حضرت جواد الائمه(ع) در هشت سالگی به منصب الهی امامت رسید، افزود: بعد از اثبات امامت امام هادی(ع) در کودکی، تابش عظمت علمی و تسلط در مذاکرات و سخنان آسمانی آن امام همام در این سن، دلیل بر امامت الهی ایشان و حقانیت مذهب تشیع شد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان بوشهر با اشاره به وضعیت سیاسی و اجتماعی عصر امام هادی(ع)، بیان کرد: دوران 34 ساله دهمین پیشوای شیعیان، با زمامداری شش حاکم عباسی (معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعین و معتز) مصادف بود که اختلافات داخلی عباسیان، هوسرانی درباریان، گسترش ظلم و بیدادگری در سطح وسیع جامعه، فساد اخلاقی حکمرانان، فشار اقتصادی، افشاگری و نهضت‌های علویان موجب تزلزل و ناپایداری حکومت عباسی شده بود و به همین جهت خلفای عباسی برای حفظ حکومت ظالمانه خویش با کوچک‌ترین حرکت اسلام‌خواهانه مردم و شیعیان، بی‌رحمانه برخورد نظامی می‌کردند و به طرز وحشیانه‌ای نهضت‌های علویان را سرکوب می‌کردند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ادامه داد: حضرت امام هادی(ع) در یکی از بحرانی‌ترین شرایط فرهنگی ــ سیاسی تاریخ اسلام عهده‌دار امامت شد و این امام همام با برنامه‌ریزی دقیق راهبردی با تهاجم تخریبی و تحریفی دشمنان داخلی و خارجی اسلام به مقابله پرداخت و باعث حفظ و صیانت اسلام ناب محمدی(ص) شد.

وی گفت: امام هادی(ع) طراح و اجراکننده طرح نوین نظام مدیریت اسلامی از طریق نمایندگی در سراسر سرزمین‌های اسلامی است که تاکنون همین روش مانا و ادامه دارد. دلیل هجمه فرهنگی به حضرت امام هادی النقی(ع) به جهت افشای انحراف و مقابله با رذایل اخلاقی، فرهنگی و سیاسی در زمان خود بوده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه امام هادی(ع) نماد عصمت، بصیرت و مجاهدت همه جانبه فرهنگی و سیاسی و اسلامی است، در پایان اظهار کرد: وجود دینی و مجاهدت‌های فرهنگی و سیاسی تمامی اهل بیت رسول الله(ص) ریشه در غدیر و ولایتمداری دارد.

حامد فکوری
انتهای پیام
captcha