توزیع بسته‌های معیشتی در «داورزن»
کد خبر: 3914930
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۴

توزیع بسته‌های معیشتی در «داورزن»

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه داورزن بیان کرد: همزمان با دهه ولایت و در راستای اجرای نیت واقفان خیراندش از محل موقوفه آل احمد داورزن، 70 بسته معیشتی بین مددجویان بهزیستی شهرستان توزیع شد.

حجت‌الاسلام خانی، رئیس اداره اوقاف و امورخیریه داورزن، 15 مردادماه در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، بیان کرد: همزمان با دهه ولایت و در راستای اجرای نیت واقفان خیراندش از محل موقوفه آل احمد داورزن، 70 بسته معیشتی با ارزش 150 میلیون ریال تهیه و در بین مددجویان بهزیستی شهرستان توزیع شد.

وی با اشاره به برداشت ۵۰ تنی گندم و جو در مزارع موقوفه آل احمد، گفت: در سال زراعی جاری با مدیریت قسمتی از موقوفه آل احمد و سطح زیر کشت ۹ هکتاری گندم و جو توانستیم ۵۰ تن از این محصولات را برداشت کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امورخیریه داورزن افزود: همزمان با سال جهش تولید امیدواریم بتوانیم سطح تولید و اشتغالزایی را در موقوفات افزایش دهیم.

خانی با بیان اینکه با حمایت معین‌های اقتصادی شهرستان نسبت به سرمایه‌گذاری در اراضی موقوفه  ضمن اشتغالزایی در تولید منطقه نیز جهش ایجاد خواهد شد، گفت: با توجه به رویکرد سرمایه‌گذاری موقوفات و استعداد بالقوه این منابع سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی می‌توانند نسبت به ارائه طرح و مشارکت اقدام کنند.

یادآور می‌شود، موقوفه آل احمد با داشتن یک حلقه چاه عمیق، ۱۰۰ هکتار اراضی، استخرهای پرورش ماهی و آبیاری تحت فشار به یک مجتمع کشت و صنعت در شهرستان تبدیل شده است که این موقوفه در آبان‌ماه ۱۳۴۹ توسط واقف خیراندیش ابوالقاسم آل احمد سبزواری وقف امور عام‌المنفعه، درمان بیماران، آموزش و پژوهش، امداد و نجات و ایتام شده است.

 زهرا چشمی
انتهای پیام
captcha