دولت لایحه‌ای برای امنیت شغلی خبرنگاران به مجلس تنظیم کند
کد خبر: 3915190
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۵

دولت لایحه‌ای برای امنیت شغلی خبرنگاران به مجلس تنظیم کند

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لایحه‌ای در راستای ساماندهی خبرنگاران به مجلس تقدیم کند بنده اولین نفری هستم که با قدرت از این لایحه حمایت خواهم کرد.

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی، شامگاه روز گذشته، 16 مردادماه در نشست با اصحاب رسانه گفت: خبرنگاری و خبرنویسی از جمله موضوعات با اهمیت است که باید مورد توجه قرار گیرد. صداقت در گفتار و درست‌نویسی شاخصه اصلی خبرنگاران حرفه‌ای است.

وی تصریح کرد: خبرنگاران با پیگیری مطالبات به حق مردم به دور از نگاه‌های حزبی و جناحی می‌توانند نقش مؤثری در افزایش اعتماد و رضایت‌مندی اجتماعی ایفا کنند. انعکاس اخبار صحیح و حقایق به روز جامعه با رعایت اصول امنیتی به بالا رفتن ضریب اعتماد مردم کمک می‌کند.  

آصفری با اشاره به اینکه ساماندهی و حمایت اصولی از خبرنگاران نیازمند تدوین لایحه‌ای کلی متشکل از مشکلات معیشتی این قشر از سوی دولت است که باید عملیاتی شود، اظهار کرد: فضای مجلس به گونه‌ای است که اگر دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی لایحه‌ای در راستای ساماندهی خبرنگاران به مجلس تقدیم کند بنده اولین نفری هستم که با قدرت از این لایحه حمایت خواهم کرد.

وی ضرورت ارتقای امنیت شغلی خبرنگاران را متذکر شد و افزود: بسیاری از خبرنگاران از حقوق و مزایای لازم، بیمه تأمین اجتماعی و در مجموع امنیت شغلی برخوردار نیستند که این عوامل امید و انگیزه فعالان این حوزه را تضعیف می‌کند و برای اصلاح این شرایط باید حمایت گسترده از خبرنگاران صورت گیرد.

آصفری خبرنگاران را پل ارتباطی بین مردم و مسئولان دانست و بیان کرد: خبرنگاران علاوه بر رعایت اخلاق حرفه‌ای و حرکت در چهارچوب قانون موظف هستند از حاشیه‌پردازی که موجب خدشه‌دار شدن مطالبات مردمی می‌شود پرهیز کنند. اگر حقی در جامعه ضایع می‌شود رسانه‌ها مکلف به پیگیر هستند و در راستای تحقق خواسته‌های به حق نه حزبی و جناحی مردم قلم فرسایی کرده و در جهت رفع مشکلات جامعه همراهی خوبی دارند.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: رسالت خبرنگار روشنگری و آگاهی بخشی به جامعه است. مسئولان برای اینکه بتواند مطالبات مردمی را شناسایی و برای رفع آنها شتاب لازم را داشته باشد به جریان رسانه‌ای نیاز دارد و انتظار مردم و مسئولان از رسانه‌ها انعکاس حقایق است.

انتهای پیام
captcha