برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت دستگاه قضایی در استان مرکزی
کد خبر: 3915432
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۱

برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت دستگاه قضایی در استان مرکزی

معاون فرهنگی اداره کل دادگستری استان مرکزی از شرکت ۹۰ داوطلب در هشتمین دوره مسابقات قرآن دستگاه قضایی استان خبر داد و اسامی نفرات راه‌یافته به مرحله مقدماتی کشوری را اعلام کرد.

مهدی آقاباقری، معاون فرهنگی اداره کل دادگستری استان مرکزی در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، از برگزاری هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت قوه قضائیه در استان خبرداد و گفت: این دوره از مسابقات ویژه کارکنان، خانواده‌های دادگستری و سازمان‌های تابعه برگزار شد.

وی تلاش در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص اشاعه، ترویج و انس با قرآن کریم، اجرای طرح جامع دستگاه قضایی، ارتقای سطح آگاهی قرآنی همکاران قوه، سازمان‌های تابعه و خانواده‌های آنان، افزایش انگیزه میان کارکنان و خانواده‌های آنان برای تداوم آموزش قرآن کریم و شناسایی و تشویق نخبگان قرآنی دستگاه قضایی را از اهداف برگزاری مسابقات بیان کرد.

آقاباقری اظهار کرد: 90 شرکت‌کننده در رشته‌های شفاهی ثبت‌نام کردند که در مقایسه با سال گذشته بیش از 10 درصد افزایش داشته است. همچنین این مسابقات در ۱۱ رشته حفظ یک جز، حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء، حفظ کل، قرائت تحقیق، ترتیل، اذان، مفاهیم و حفظ موضوعی در مراحل شهرستانی، استانی، مقدماتی کشوری و کشوری، در دو مقطع بزرگسالان و زیر ۱۶ سال برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی دادگستری کل استان مرکزی بااشاره به اینکه هشتمین دوره مسابقات قرآن دستگاه قضایی چهارشنبه، 15 مرداد با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد که متسابقان به صورت حضوری و غیرحضوری با یکدیگر رقابت کردند. اسامی راه یافتگان به محله مقدماتی کشوری بدین شرح است؛

فاطمه صیدی و سمیه آروئی در رشته قرائت ترتیل، زهرا آجرلو در رشته قرائت ترتیل کمتر از 16 سال، سمیه محمدی در رشته حفظ 10 جزء، الهه فراهانی و حانیه فضلی در رشته حفظ 10 جزء کمتر از 16 سال موفق به کسب مجوز جهت رقابت در مقدماتی کشوری شدند.

در بخش برادران میثم امیری آرانی، محمدحسین رادمهر در رشته حفظ کل، حسین راهزانی در رشته حفظ 20 جزء، حسن محمدی در رشته حفظ 10 جزء، عبدالرضا هدایتی، علی‌اکبر دوست‌بین و سجاد خاقانی‌نیک در رشته قرائت تحقیق، رضا علیخانی، اسماعیل زاهدی و سید مهدی قریشی در رشته قرائت ترتیل، محمد سرخیل، علیرضا نجانی و آیت‌الله فضلی در رشته اذان بزرگسالان و محمد مهدی غریب، سید حسین قریشی در رشته اذان کمتر از 16 سال و امیرعباس یوسفی در رشته قرائت تقلیدی مجوز رقابت در دوره مقدماتی کشوری را کسب کردند.

انتهای پیام
captcha